Browni Kurabiye



                                                                   

Kızım ilkokula başladı ,zamanın geçtiğinin en güzel kanıtı çocuklar değil mi ?Minicik bebeklerimiz kucaklarımızdan iniyor kreşe gözyaşlarıyla gidiyor Sonra bir bakıyoruz okul yollarını arşınlıyor .İlk Almanya ya taşındığımız da 6 aylık bebek olan gülüm ,şimdi 6,5 yaşın da  okul çocuğu oldu .Annesi ondan daha heyecanlıydı , kalbim ağzımda okuldaki ,kilise deki törene gittim.
O ise son derece sakin ve mutluydu ,arkadaşlarını da önceden tanıdığı için güle oynaya sınıfının içerisine girdi .Allahım sağlık ve ömür verirse uzun yıllar devam edecek okul hayatına merhaba demiş oldu .Hepimizin çocukları emeklerinin karşılığını alırlar inşallah.

Gelelim kurabiyemize ,20 gün sonra evlenecek olan eşimin yeğeni kendi elleriyle  Adapazarın da bize yaptı .Ben de resimlerini çektim .Umarım yeni evinde de eşine ve tüm sevdiklerine  lezzetli yemekler ,kurabiyeler yapar .Evinin huzuru bol ,mutluluğu çok olur.

Browni Kurabiye için ise gerekli malzemeler,
-250 gr margarin yumuşak
-2 yumurta
-2 kahve fincanı şeker
-3 çorba kaşığı kakao
-1 paket vanilya
-1 paket kabartma tozu
-Alabildiği kadar un

Şerbeti için
-1,5 su bardağı şeker
-1,5 su bardağı su

İlk olarak şeker ve yumurtayı elimizle iyice karıştırıyoruz içerisine  yumuşak margarini ve diğer malzemeleri ekliyoruz.
Herzaman ki gibi kulak memesi kıvamında  bir hamur elde ediyoruz.
Hamurdan ceviz büyüklüğün de parçalar kopararak elimizle yuvarlıyoruz.Üzerlerine hafifçe bastırarak yağlı kağıt serilmiş tepsiye diziyoruz.
Önceden ısıtılmış fırın da  pişiriyoruz.
Ayrı bir tencere de kaynamış suyun içerisine şekeri koyarak şerbeti hazırlıyoruz.Soğutulmuş şerbetin içerisine kurabiyeleri batırarak bir iki  dakika içerisin de tutuyoruz.Arzu ederseniz üzerini hindistan ceviziyle süsleyebilirsiniz.Afiyet olsun.

Yorumlar

  1. yapanın ellerine sağlık yiyenlere afiyetolsun ben hala yapacağım:(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sagol sari mutfak,ben de senin tarifini bekliyorum

      Sil
  2. canım güzel tariflerinle seni yeniden görmek çok güzel:)okulunuzda hayırlı uğurlu olsun inşallah kocaman sevgilerle...:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tesekkurler canim,nasil da taniyoruz birbirimizi sanal dunya dan ilk heyecanlarimizi ,mutluluklarimizi once buraya yaziyoruz.yasasin blog dunyasi..

      Sil
  3. ellerinize saglik minik minik guzel olur cocuklar icinde.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. gercekten tam cocuklarin minik ellerine gore minik kurabiyeler..

      Sil
  4. şöyle yumuşaçık kurabiyeye benziyor nefis eline sağlık

    YanıtlaSil
  5. Kızına okul hayatında başarılar dilerim. Kurabiye çok güzel olmuş yapanın ellerine sağlık sizlere de afiyetler olsun canım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tesekkur ederim,umarim annesini babasini utandirmaz,basarili olur.

      Sil
  6. kakaolu olan herşeri çok severim...
    ellerinize sağlık...
    sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sen sadece kakaoyu degil sanirim tatliyi da cok seviyordun..sirine.

      Sil
  7. kızınız tüm hayatı boyunca mutlu ve başarılı olur inşallah... kurabiyelerde güzele benziyor ilk fırsatta deniycemmm
    buarada takipteyim banada beklerim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben de ilk firsatta ziyarete gelecegim .tesekkur ederim.

      Sil
  8. benim oğlumda bu sene ana sınıfına başlayacak inşallah,güzel heyecanlar bunlar.browni kurabiye çok nefis olur yapanın eline sağlık...

    YanıtlaSil
  9. Canim hayirli ugurlu olsun minik kizim okulu ins unversiteden mezun olusunu da gorursunuz..
    Guzel duygu Rabbim herkese nasip etsin ins.
    Ellerine saglik yegenin..
    Evlilik icin hazirlik olmus bir az.
    Gayet basarilir..
    Afiyet olsun
    Sevgiler canim..

    YanıtlaSil
  10. kurabiyler nefis görünüyor yapanın ellerine sağlık yiyenlerede afiyetler olsun:)kızınıza cok başarılı olduğu bir okul hayatı diliyorum..:)
    sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben kurabiyeleri yeme gorevini ustlendim ama ilk firsatta yapacagim.

      Sil
  11. okul hayatında başarılar şimdiden..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. cocuklarimizdan baska ne var hayatimizda.onlarin basarilariyla gururlaniyor mutlu oluyoruz.insallah basarili olur cocuklarimiz.

      Sil
  12. kızın için başarılar dilerim.

    brovnili kurabiye nasıl severim bilsen.
    yaparsam burdan bakarım.
    not aldım.
    :)

    YanıtlaSil
  13. bi deee yorumunu yanıtlamıştım ama hoşgeldin bloguma.
    :
    görüşürüüz.
    :)

    YanıtlaSil
  14. yengecim teşekkür ederim.. buraya koymuşsun emeğine sağlık iyikii varsınııızzz:)))

    YanıtlaSil
  15. kızına başarılar dilerim. ne mutlu okullu olmuş:)
    brovni kek biliyorum ama kurabiyesini bilmiyorum. denemek lazım:))
    sanırım özge yapmış, bir önceki yorum ona ait:)). ellerine sağlık özge. sana mutluluklar diliyorum...
    sevgiler

    YanıtlaSil

Yorum Gönder