Limonlu Kek

Bana kek kalıbı dayanmıyor ,ya çok kek yapıp eskitiyorum ,ya kalitesiz kek kalıpları alıyorum  yada  kullanmayı beceremiyorum bu kaçıncı kek kalıbı çöpü boyluyor .
Sebebini bilmiyorum ama aldığım kek kalıplarının teflon olanları bir süre sonra soyulmaya başlıyor ,metal olanları paslanıyor .En iyisi  fırın tepsisin de mi pişirmek acaba ?
Neyse aşağıda ki tarif evimiz de uzun süre önce yapılan bir kek .Resimlerini arşivde buldum .Mis gibi limon kokusu  evimizi kaplamıştı pişerken .Kalıp ise bir kaç kere kullanıldıktan sonra yine beni hüsrana uğratmıştı.

Limonlu kek için gerekli malzemeler ,
-3 yumurta
-1 su bardağı şeker
-1 su bardağı  süt
-yarım su  bardağı sıvıyağı
-1 paket kabartma tozu
-1 paket vanilya
-2.5 su bardağı un
-1 limonun kabuğunun rendesi
-1 küçük paket limon aroması
 İlk olarak yumurta ve şeker mikserle iyice çırpılır . Yumurtalar oda sıcaklığın da olmalı ve çırpma işlemi krema kıvamına gelene kadar yapılmalı.
İçerisine sıvıyağı ,süt kabartma tozu ,vanilya  ilave edilir .
Limon aroması ve ince rendelenmiş limon kabuğu da eklenir .
Elenmiş un da yavaş yavaş eklenir ve çırpılır .
Kalıp margarinle yağlanır ,Önceden ısıtılmış fırında 180 derece de yaklaşık 40 dakika pişirilir .Fırının kapağı ilk 20 dakika açılmaz daha sonra ise kürdanla pişip pişmediği kontrol edilir .Sevgilerimle.



Kekin için de kullanılan limon aroması.
 

Yorumlar

  1. mis gibi kokmuştur mutfak,en çok kokusunu severim,ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. gercekten kokusu tum eve yayildi.dogal limon,esansi.

      Sil
  2. bugün canım sabahtan beri kek istiyor şimdi bunu görünce şevkim iyice kabardı,akşam eve gidince yapacağım:)))
    ellerine sağlık çok güzel olmuş canım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yemekten sonra aksam aksam cayin yanina mi yapacaksin.afiyet olsun simdiden.

      Sil
  3. limonlu keke tabiki bayılırım :))
    miiiis miiiis...
    çayımı alıp gelsem nasıl olur :))
    ellerine sağlık canım...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hiiiic cay icmeyen biri olarak sana demlerim canim.hadi gel.

      Sil
  4. Çok severim keki. ellerine sağlık özgür Tatlar'ım..:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben senin yazini okuyunca -bu adam benim babam -sarkisi aklima geldi.cok duygulandim.

      Sil
  5. Limonlu herşeyi sevdiğim gibi keke de bayılırım. Minik kalıpları daha çok kullandığım için hiç büyük kek kalıbım yok :) Silikonlarda da kararma problemi oluyor. Kek kalıpları konusunda şanssızız :)
    Ellerine sağlık. Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hangi minik kaliplari anlamadim.muffin kaliplari mi bunlar?

      Sil
  6. Ellerinize sağlık, harika haifif bir tarif... Kalıp da vallahi dert, yapacak bişey yok..Sevgiler!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. herkes benim gibi kaliplardan sikayetciymis galiba.en iyisi borcamlar sanirim.

      Sil
  7. Bende de iki limonlu kek tarifi bekliyor yazılmayı bekleyen:) Bakalım ne zaman.. Ellerine sağlık Özgürcüm. Bence ya normal borcam kapta yada Tupperware'in silikon kaplarında yap (biraz pahalı oluyorlar ama) güzel oluyor..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ayni fikirdeyim borcam sanirim ama onu da ikiye bolmek zor oluyor.tupperware hic denemedim.en kisa surede alip deneyecegim.

      Sil
  8. Off of limonlu kek..1 dilim degil kek in yarisini rica edeyim lutfen :)) Ellerine saglik....
    Kalip olayi bendede var..o nedenle genelde eskidikce cizildikce yenisini aliyorum. Silicon olanlar var ama ben ona alisamadim sanki plastikte pisiriyorum gibi geliyor ve kullanmiyorum..son gunlerdede cam tepsiler kullanmaya basladim..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bloggerlar cam tepsi konusunda hemfikir.iyide onlari cikarip katlara ayirmakta ayri bir dert. en kalitesi hangisiyse onu alip kullanmak taraftariyim.arastiriyorum.bulursam haberdar ederim.

      Sil
  9. canım hafif ve lezzetli
    ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  10. sade kekide severim ama aromalı kekin kaçarı yok:)mis gibi ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  11. limon çok yakışıyor keke,kalıp hakkında sıkıntında bende aynen teflon sakıncalı ama ne değil ki eline sağlık

    YanıtlaSil
  12. Bayılırım limonlu keke.Ellerine sağlık.Sevgiler.

    YanıtlaSil
  13. Ah görünümü bile iştah açıyor:)elinize sağlık arkadaşım, ben ne olduysa artık tuzluya dadandım, kekin bile hani tuzlu, peynirlisi var ya ancak onu yiyebiliyorum tatlı sanırım yaşlılıktan vücudum istememeye başladı ama bir istisnası hariç:çikolatalı kendi yaptığım (ben de patronumun eşinden öğrenmiştim)çok hafif, içinde yağ olmayan bir pasta var..ona bayılıyorum işte:)))sonradan yemek blogu sahiplerinin ona 'ağlayan pasta' dediğini öğrendim ama ben patronumun eşi öğrettiğinden Ayşe hanımın pastası diyorum:))))

    not: Bendeki yorumları aldım sağolun, cevap da yazdım haklısınız siz de...korku en doğal duygu hepimiz korkuyoruz bir şeylerden...ama bir şey söyleyeyim mi onlar da bizden korkuyorlar çünkü "ya isyan ederlerse, ya ayaklanırlarsa" diye...inşallah öyle de olacak..ya onlar bizi, ya biz onları adam edeceğiz..

    Sevgiler

    YanıtlaSil

Yorum Gönder