Cevizli Kurabiye


Çocuklar okuldan eve geldiğin de kurt gibi acıkmış oluyorlar .Küçük Defnem bu sene ilkokula başladı ama hala doğru düzgün yemek yiyemiyor .Daha önceden evhamlı bir anne olarak sürekli kaşığı ağzına ben soktuğum için ,çocuk kendini doyurmayı beceremiyor .En büyük sucta bende tabii. Utanarak belirtiyorum ki siz yapmayın .Büyük kizim da ayni hatayı yaptım sonra akıllanmadım küçükte de ayni saçma davranışa devam ettim .

Sanki yemegi ben yedirmezsem doymuyormuş gibi geliyordu .Etrafta ki insanların şaşkın bakışları arasında hooooop çocuğun ağzına bir kasik yemek .O da olmadı bir çatalın ucuna geçirilmiş meyve dilimi.

Çokça da kafasını hızla çevirmeye çalışan gariplerimin yanağına ,burnuna ,kafasına  isabet etti çatal ,kaşıklar .

Üstün çabalarım ve  uğraşlarım sonucunda  ağzını acip beni bekleyen çocuklarım oldu .Artık essek kadar olupta arkadaşlarından utanana kadar da devam etti bu durum .Defnem öglen yemeklerini  güya okul da yiyor .Her bir yemege bir bahane bulup ya yemiyormuş yada çöpe döküyormuş.

Eve geldiğinde ise daha ellerini yıkamadan yemek istiyor .Sonra da arkası geliyor .Pasta isterim ,çikolata yok mu ?Döner.... Diye sayıklayan bir çocuk .
-Gel kizim pırasa yaptım desem evden kacacak neredeyse.
Onun açlık krizlerini bir nebze dindirmek için yaptığım kurabiyelerimin tarifi aşağı da daha once arkadaşımdan alıp denediğim tarifi bu defa cevizli yaptım .Cokta lezzetli oldu .

Malzemeler,
-1 adet yumurta
-125 gr pudra sekeri
-3.5 su bardağı un
-250 gr tereyağı
-1 cay bardağı misir nişastası
-1  paket vanilya
-1 paket kabartma tozu
-yarim su bardağı çekilmiş ceviz .(Ceviz çok ince çekilmiş olmamalı)
Üzeri için ise,
-bir yumurta beyazı
-toz seker
-arzu ederseniz findik
yumurta ve seker karıştırılır ,içerisine yumuşak tereyag ve diger malzemeler eklenir .Son olarak ceviz  karıştırılarak iyice yoğurulur .Buzdolabına konularak 1 saat dinlendirilir.Ceviz büyüklüğün de yuvarlaklar yapılarak yağlı kağıt serilmiş tepsiye dizilir.Üzerlerine yumurta beyazı sürülür ,toz sekere batırılır ve  birer fındıkla süsleme tamamlanır.
!80 derece de önceden ısıtılmış firin da yaklaşık 15 dakika pişirilir .Hepinize simdiden afiyet olsun.


Yorumlar

  1. kurabiyeler cok guzel nefis duruyorlar ellerine saglik :)diger konu ise aynilarini bende yasadim kizimi nefret ettirdim adeta ama okul oyle iyi geldiki cnm bugun doker yarin yer icini ferah tut bazi seyleri yemiyorlar diye uzulme pirasa yemedi diye hasta olan cocuk yok ya.daha kucuk elbet ogrencek zaman ver kizina ben soyle yapa yapa yavas yavas yedirmeye basladim bir kasik corba yersen bir kurabiye yiyebilirsin gibi birde hep onlari mutfaga sokarim aa bi tadina bak bakalim olmus mu diye simdi azar azarda olsa yiyorlar cnm

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında cok doğru belırtmıssın ,pırasa yemedi diye olmuyor hiç kimse .kendimize bosubosuna dert ediyoruz.sonunda alışıyor çocuklar herseye .

      Sil
  2. ellerine sağlık ohhh kavrulmuş fındık eşliğinde.. süper..

    sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kavrulmuş fındıklar babamın Mersınden. getirdikleri ganımetlerımız .afiyetle tüketiyoruz.

      Sil
  3. kıyır kıyır nefis olmuş canım.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Un kurabiye gibi kıyır kıyırdi.hosgeldin buarada sayfama .

      Sil
  4. Yazını tebessümlerle okudum:)
    Biz anneler yanlış olduğunu bilsekte,1 kaşık yemek yedirebilmek için neler yapıyoruz değil mi?:)
    Küçük Oğluma (şu an askerliğini yapmış bir genç) çok sevdiği şeyleri vaad ederek yemek yedirirdim.Şimdi ise az ye oğlum kilo alıyorsun diyorum:))
    Kurabiyelere gelince harika görünüyorlar,ellerine sağlık canım.
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Masallah senin ogluna.yemiş yemiş kocaman olmuş. bak annesi.bizde o günleri görürüz inşallah.

      Sil
  5. Kurabiyelerin hefis olmus..ellerine saglik..Ahh annelik iste sanki vermesen hic doymayacaklarmis gibi geliyor oyle oluncada agzina besliyorsun:) cok insan yapmistir yapiyordur..uzulme..nasilsa buyudukce yemeye basliyorlar....artik Defnede okullu olmus oda yavas tan alisir okul yemeklerinide yemeye..canim..insan kiyamiyor onlara..sevgiler diyorum..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Taaa kanadadan hosgeldin sayfaya.Evet canım bir bakıyoruz kocaman olmuş evlatlarımız.

      Sil
  6. Ellerine sağlık canım nefis görünüyorlar. Bloğunu takibe aldım. Bana da bekliyorum. Sevgilerimle,

    YanıtlaSil
  7. Nefis görünüyor :):< ellerine sağlık

    YanıtlaSil

Yorum Gönder