Saray Lokumu

Bu tatlıyı ilk yediğimde çok sevdiğim Afyon kaymaklı Lokumuna  benzetmiştim .
Tarifini aradım taradım bulamadım ,internet den başka bir tatlı denedim .Yine de istediğim gibi bir türlü olmadı .
Sonunda yine yeni den Nurdancığım yaptı ben yedim.Daha tatlıyı bitirmeden tarifi not ettim .Boğazım da lokmalar varken resimleri çektim .Ve işte tadı  sultanlara layık ,hazineyi boşaltmayan ekonomik sultan lokumu .

-1 lt süt
-1 su bardağı un
-1 su bardağı şeker
-2 paket krem şanti
-1 su bardağı ceviz ( çok ince olmamalı)
-hindistan cevizi
-1 yemek kaşığı tereyağı

Süt ,un ve şeker bir tencereye alınarak iyice çırpılır.
Sürekli karıştırılarak kaynatılır.
Muhallebi koyulaşmaya başlayınca içerisine 1 yemek kaşığı tereyağı eklenir.
Büyük boy fırın tepsisi ıslatılır ,üzerine muhallebi  dökülür .Her tarafa eşit derecede yayılması sağlanır.
Muhallebi tepsi de iyice soğuduğun da  çırpılmış krem şanti üzerine ilave edilir .
Bıçak yardımıyla krema iyice sürülür .
Ceviz kırıkları da tepsinin en üstüne ilave edilir.
Buzdolabına kaldırılarak en az 1 gece dinlendirilir.
Ertesi gün 5 x5 cm lik kareler halinde kesilir ,dikkatlice rulo yapılır .
Servis tabağına  alınarak ,üzerine  hindistan cevizi eklenir.

Yorumlar

  1. Tabaktakilerin hepsini de yiyebilirim:) Çokk severim.Arkadaşının ve senin ellerinize sağlık canım.
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  2. Canim eline saglik olsun saraylara layik olmuş..

    YanıtlaSil
  3. Nefis cok güzel bir tarif ellerinize saglik

    YanıtlaSil
  4. tatlıyla pek aram olmadığı halde, saray lokumundan yarım tepsi yiyebilirim =) tabak bulaştırmayalım lütfen!

    YanıtlaSil

Yorum Gönder