Limonlu Portakallı Kek


Son dilimi biraz önce ben yedim .Dün aksam itibarıyla pisen kekim bugün sabah bitmisti .Bir dilim daha olsa hic affetmem yerdim .

Bu mudur ?Valla budur .Bundan sonra blog sayfami kapatsam ,hep bu keki pişirsem yeridir .Saniyorum yapacagim hicbir kek bundan daha lezzetli olamaz .Tarif Seviminaskanasi blogundan .Ama ben bazi degisiklikler yaptım .İki gün sonra gelecek misafirim var ,aynisini bikmadan usanmadan birdaha yapacagim .

Malzemeleri,
-3 yumurta
-1 su bardagi toz Seker
-yarim su bardagi süt
-1 su bardağı erimis margarin
-3 dolu yemek kaşığı hindistan cevizi
-1 paket kabartma tozu
-2 su bardagi un
-1 limonun rendelenmis kabugu ve suyu
-1 portakalin rendelenmiş kabugu ve suyu


Toz Seker ve oda sıcaklığında ki yumurtalar  mikserle çırpılır.
Icerisine eritilmis margarin ,süt ,eklenir .
Rendelenen limon ve portakalin kabugu ve sulari eklenir.
Un ,kabartma tozu ,hindistan cevizi ilave edilerek iyice karistirilir .
Ben kabartma tozu ekledikten sonra mikser kullanmiyorum .Tel cirpici ile iyice karistiriyorum .
Kolay cikmasi icin kek kalibinin altina yagli kagit serdim .
Ve ilk defa ögrendigim birseyi denedim .Kiminiz Günaydin diyebilir ama ben gercekten yeni ögrendim bunu .Firini önceden isitmamak gerekiyormus kek pisirirken !!!!!

Önceden firin isitilirsa kekin ici hamur kalabiliyormus .Ehh denemek lazimdi .Aynen öyle yaptim kaliba döktügüm kek hamurunu daha  firin  sogukken icine yerlestim .Firini 180 dereceye calistirdim .Firin isinana Kadar yavas yavas kabarmaya basladi .Yaklasik 30 dakika sonra pismisti .

Pistikten sonra firindan cikarttim ,soguduktan sonra kek kalibindan cikarip ,üzerine pudra sekeri serptim.Herkese afiyet olsun .

 

Yorumlar

  1. Kek nefis gorunuyor. Ben bu zamana kadar keklerimi hep on isitmali firina attim. Hic hamur kalma problemi yasamadim. Margarin yerine sivi yag kullanabiliriz sanirim. Eline emeginize saglik. Sevgi ve muhabbetle :)

    YanıtlaSil
  2. oh eline sağlık afiyet olsun arkadaşım, e bize kalmamış:))son dilimi de yemişsin:))))şaka şaka ben zaten şekerli kek yerine tuzlu, peynirli maydanozlu kek tercih ediyorum artık yaşım yüzünden şekerli şeyler ağır geliyor ama arada böyle senin gibi harika kekler yapan olursa bir dilim tadıyorum:)
    sevgilerimle canım

    YanıtlaSil
  3. Görüntü muhteşem fotoya bakarken limon kokuları geliyor insana. Çok da güzel anlatmışsınız ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  4. erkek adam kek yapmaz derler ya :)
    dur bunu ben bi arkadaşımdan rica edeyiim :)

    YanıtlaSil
  5. oleeeey.
    hem limonlu hem portakallı bilmiyodum yaa.
    not aldım.
    yemheme veya halama filan yaptırayım.
    :)

    (o starbucks yazısı öykü ya kurgu yani, gerçek değil ki)
    :)

    YanıtlaSil
  6. Nefis bir tarif hic usenmeden kalkip yapacagim simdi:)) firinin isitilmamasi gerektigini bilmiyordum..guzel bir hafta sonu diliyorum bol yemeli:))

    YanıtlaSil
  7. Vallahi oyle guzel anlatmissin ki kalkip yapasim geldi su an . muhtesem bir goruntu ellerine saglik olsun canim..

    YanıtlaSil
  8. Ben de keklerimi hep ön ısıtmalı yaptım ve hiç hamur kalma gibi bir problem yaşamadım. Fırını aldığımda da özellikle tembih ettiler her yemekten önce max ayarda fırını ısıtmam gerekiyormuş yani benimki böyle en azından. Kek nefis görünüyor, ellerine sağlık...

    Sevgiler
    Evren

    YanıtlaSil
  9. Turkiyeye tasinin dükkan acalim yenge :) bende asci sayilirim kursuna gittim ya :))

    YanıtlaSil
  10. O gun hemen denedim cok cok guzel oldu ve o gece bitti:) tarif hem kolsy hemde lezzetli idi. Tesekkurler..guzel hafta sonu olsun..

    YanıtlaSil
  11. Bayılırım limonlu, portakallı keke:)) Ellerine sağlık süper olmuş..iyi haftalar dilerim..

    YanıtlaSil
  12. Ben portakalı bütün halinde geçirip keke katıyorum oda çok güzel oluyor
    Ellerine sağlık sevgiler
    http://durutarifler.blogspot.com.tr/2010/04/portakall-kek.html

    YanıtlaSil

Yorum Gönder