Aromalı Zeytinyağı



Zeytinyağını bir tek yemekler de kullanmak ,bu sihirli ,şifalı bitkiye haksızlık.Yüzyıllardır kadınlar zeytinyağını güzelliklerine  katkı da bulunmak için kullanmışlar.

Yıllarca en kaliteli cilt bakım kremlerini kullandım  ve hiçbir etkisini görmedim.Son birkaç yıldır yüzüm de  güneş lekeleri oluşmaya başladı .Dünya kadar para harcayıp  verdiğim kremler cildimi korumuyor ,belki de bu lekelerin  çıkmasına yardımcı oluyordu .Dermatologların ,cilt bakım uzmanlarının yollarını aşındırdım, internette aç bir kurt gibi dolaştım ama bir çare bulamadım.

Sonunda  birkaç aydır yüzüme Zeytinyağın da beklemiş kantaron yağı kullanıyorum.Şimdilik lekeler de bir düzelme yok  ama cildim çok daha parlak  ve sağlıklı.Üstelik bu kantoronları  babacım kendi elleriyle Toroslardan topladı ,saf zeytinyağı kullanarak kendisi yaptı.Etkilerini bloğum da yazmaya devam edeceğim.Benim gibi bu dertten mustarip olanlara yol gösterebilirim belki.


Zeytinyağının Faydaları.

-Zeytinyağı kalp atışlarının düzenlenmesini ve hücrelerin yaşlanmasını geciktirmeye yardim eden antioksidan maddeler içerir.

-Zeytinyağının içerisin de bulunan E vitamini kansere karşı  koruyucu etki yapar ve saçların dökülmesine de iyi gelir.

-Beyin damarlarına da olumlu etkileri vardır.

-Zeytinyağı diyabet hastaları için de oldukça yararlıdır ,kan şekerinin düzenlenmesine yardımcı olur.

-Zeytinyağı kireçlenmeye karşı da güçlü bir silahtır.

-Çocukların beyin gelişimini ve kemiklerin güçlenmesini hızlandırır.

-Ağızda çalkalandığın da dişlerin beyaz kalmasını sağlar.

                Ayrıca zeytinyağını dıştan sürmekle de elde edilecek sayısız faydaları vardır.Örneğin,

-Kuru cildi canlandırır ,kırışıklıkları azaltır.

-Kurumuş ve çatlamış dudaklara sürülebilir.

-Hamilelik sonrasın da  doğum çatlaklarını azaltmakta kullanılabilir.

-Emziren anneler göğüs uçlarına sürebilir ,bakımına yardımcı olur.

-Tırnakları güçlendirir ,güzelleştirir.

-Yorgun ayakları dinlendirir.


Gelelim yemeklerde ,salatalar da kullanacağımız Aromalı zeytinyağına ;

     Yemekler de kullandığımız zeytinyağlarına biraz aroma katmak ,yemeklerimizin de lezzetini arttıracaktır.Sofralık aldığım zeytinyağının içerisine değisik bir lezzet katmak istedim .Bu yüzden şisenin icerisine  bir diş sarmısak ,bir acı kırmızı biber ,biraz kekik  ve bir defne yaprağı,bir küçük dilim limon kabuğu   koyarak yaklaşık 2 hafta kadar güneş almayan yerde beklemeye bıraktım.

Tadı  güzel ,lezzeti de çok farklı oldu.Bu yoğun tadı salatalarım da ,zeytinyağlı yemeklerimde ,ve zeytinin üstünde  kullandım.Değisik damak tatlarından hoşlananların ,mutfaklarından eksik etmeyeceği bir aroma.

Yorumlar