Cevizli Kabak Salatası

Haftasonu misafirlerim vardi.Türkiye den gelmisler ve bizi de ziyaret etmek istiyorlardi.Tam da aksam üzeri telefon ettiler ve kahve icmeye geleceklerini söylediler.Ucarcasina mutfaga girdim.Nerelerden gelmis misafirlerimi bir kahveyle gönderemezdim kizimin da yardimiyla aksam yemegi hazirladik.Kolay hazirlanan mezeler de menümüz de vardi.Cevizli kabak salatasi da bunlardan biriydi.
Malzemelerimiz
-2  adet kabak
-1 fincan cekilmis ceviz
-1 yemek kasigi suyu süzülmüs yogurt
-1 yemek kasigi mayonez
-tuz
-zeytinyagi
Kabagimizi rendenin iri tarafiyla rendeleyelim ,teflon tavaya alalim .Pisirmeye  baslayalim .Su ilave etmeyelim cünkü kabak zaten suyunu salacaktir.
Kabak suyunu cekip ,yumusayana kadar karistirarak pisirelim.5 dakika 10 dakika diye sure vermek bana cok dogru gelmiyor cunku ocaga ,göre tencere büyüklügüne göre bu süre degisebiliyor.
Pisen kabaklarimizi karistirma kabimiza alarak ,icerisine iri cekilmis cevizimizi koyalim.
Mayonezimizi ve yogurdumuzu alalim.Mümkünse yogurdu temiz bir tulbentin icerisin de birgun bekletelim veya suzme yogurt kullanalim.Cünkü yogurt sonradan suyunu salinca servis tabaginda kötü bir görüntü oluyor.
Istege göre tuz ve zeytinyagi ilave edelim .Mayonez zaten yagli oldugu icin ben 1 cay kasigi zeytinyagi koyuyorum.
Iyice karistirarak ,servis yapacagimiz tabaga koyalim ve üzerini süsleyelim.Yaklasik 15 dakika da hazirlayacaginiz  mezeniz  servise hazir bile.

Yorumlar

  1. Kocam kabağı hic yemez ama bolcevizli yapınca belki yedirebilirim.

    YanıtlaSil
  2. Benim annem bunu havuçlar yapıyor oda güzel oluyor.kabağı hic denememiştim.

    YanıtlaSil
  3. Guzel gorunuyor.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder