Çilekli Şarlot Pasta


Tarif sevgili birsence ´den .Onun blogunda görmüş ve büyük bir cesaretle yapmaya kalkışmıştım.Büyük bir cesaret diyorum ,çünkü yaşpasta yapmak çok kolay değildir ,Pandispanyasını tutturmak ,hazırlamak ve karşılığın da hayal kırıklığına uğramak pek hoşolmaz.Ama bu tarif gerçekten kolay ,sadece biraz elinizi oyalayacak ,ancak yaptığınızda o kadar sIk duracak ki,zahmetlerinize değecek.

Beş çayı için olur ,hanımlar toplantısın da olur ,kocamak bir ´´Brovo ´´alacaginizin garantisini verebilirim.

Malzemeler,
-4 adet yumurta
-1 su bardağı toz şeker
-1 paket vanilya
-1 paket kabartma tozu
-1,5 su bardağı un
-1 kahve fincanı ılık su

kreması için,

-7 çorba kaşığı un
-6 su bardağı süt
-1,5 su bardağı toz şeker
-2 paket labne peyniri (Ben 1 paket Quark kullandım.)
-1 paket vanilya

ic malzemesi için

-1 paket hazır çilek sosu (Ben püre halindeki çilek reçelini biraz sulandırarak kullandım.)

YAPILIŞI;

Önce pandispanyasını pişirmemiz gerek ,bunun içinde yumurta ve Şekeri iyice mikserle çırpalım.

Icerisine kabartma tozu ,vanilya,su ,un ekleyip karıştıralım .

Tepsiye yağlı kağıt sererek ,üzerine karışımı dökelim.Sıcak fırın da 175 derecede pişirelim.

Tepsiyi fırından çıkarıp ,rulo yapıp saralım ve o sekil de bekletelim.

Soğuyan pandispanyayı açıp içerisine çilek sosu dökelim ve tekrar saralım.Bu sekil de dolaba koyalım ve en az 3 saat bekletelim.Bir gece önceden de yapıp buzdolabında bekletebilirsiniz.

Pandispanyayı dolaptan çıkarıp bir cm  kalınlığında keselim.

Kremasını pişirelim ,bunun için de süt ,un ,sekeri tencereye alalım ve karıştırarak pişirelim.Kaynayınca içerisine vanilyayı ve labne peynirini koyalım.Soğumasını bekleyelim,

Çukur genişçe bir kasenin içerisine Streç Film serelim.

1 cm kalınlığında dilimlediğimiz kekleri ,ortadan başlayarak her tarafına dizelim.

Ortasına kremanın yarısını dökelim ,üzerine 1 sira kek dilimi koyalım .

Kalan kremayı da üzerine koyup ,kasenin en üzerini kek dilimleriyle kapatalım.

Üstünü de streç filmle kapatalım.

Mümkünse buzdolabın da bir gece bekletelim.

Ertesi gün servis tabağına ters çevirelim.






















Yorumlar

  1. Ben de tam bu pastayi yapmak istiyordum, ellerinize saglik. Yorum yaptiginiz kayida cevap yazdim. umarim yardimci olmusumdur. Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nesrin hanim siz 4 cocukla ne tarifler yayinlamissiniz siteniz de .Bu pastayi yapmak eminim cok vaktinizi almaz sizin .Biz tadini cok begendik .Isterseniz kremasinin icine sahne de ekleyebilirsiniz .Afiyet olsun.

      Sil

Yorum Gönder