Elbasan Tava

Ne güzel tarifler yayınlıyoruz ,çeşit çeşit etler ,dolmalar ,tatlılar .Bu tarifleri görüp te,  yapamayan,alamayan çocuklarına yediremeyen anneleri düşündükçe yüreğim parçalanıyor
.Keşke her fakirin evine götürebilsem bu yemeklerden ,keşke her yoksul ailenin çocuğuna kendi ellerimle yedirebilsem.Benim çocuklarım 10 yerken ,başka çocukların nasibine 1 düşmesin.Herkes yiyebilsin ,alabilsin ,pişirebilsin.Ne kadar ütopik değil mi ?

Yıllar önce bir markette ,alışveriş yapan bir aile görmüştüm.Ben  market arabasını cipslerle ,çikolatalarla doldururken ,yanımda ki baba , arabaya çocuğunu oturtmuş ,2 adet ekmek almış ,alışverişten çok marketteki yiyeceklere bakarak dolaşıyor en uygunu ,hesaplısını bulmaya çalışıyordu.Çocuğu  puding istemişti ,baba fiyatını aradı,taradı ,sonra da o ünlü markayı bırakarak ,daha ucuz bir tek puding almıştı.Oysa ben pudinglerin ,içeriklerini inceliyor ,süt oranlarını kontrol edip ,en iyisinden birkaç adet kızıma alıyordum.

Bir an vardır ya ,yalnızca kısa bir an .Olur ve biter ,saniyesinde .Biz o babayla göz göze geldik bir an .O kadar utandım ki ,hiç tanımadığım birisinin karşısın da çıplakmışım  gibi utandım.Acaba dedim ben alsam  çocuğa götürüp versem .Ama yapmadım yapamadım .Bir babaya bundan daha büyük hakaret olabilir miydi?Bir yerler de çalıştığı belli olan babaya sen çocuğuna alamıyorsun ,bak ben aldım ,benim param var denirmiydi.Birgün çok param olduğun da ilk yapacağım şey bu olacak  ,ne bir dünya turu ,ne de  bir  fabrika .Önce aşevi kuracağım.Bir kap sıcak yemek yesin bulamayanlar diye .Arkamdan dua etmeseler de olur.Neyse ,

Tarifimize dönersek,


-Yarım kilo kuzu eti kemikli
-1 su bardağı un
-1 su bardağı yoğurt
-2 yumurta
-2yemek kaşığı  tereyağı
-1 fincan sıvı yağ
-tuz
-karabiber

Tencere içerisine etimizi alarak,  yağımızla kavuralım.

Yaklaşık 1 su bardağı su koyarak etlerimizi pişmeye bırakalım.

Etler iyice piştiğinde  ayrı bir kaba alalım ve soğumaya bırakalım.

Etleri kemiklerinden ayıralım,Üzerine tuz ve karabiberi ekleyelim.

Ayrı bir kapta yoğurt ,yumurta ve unu iyice çırpalım.

Etleri altı  hafif yağlanmış  borcama alalım.

İyice karıştırdığımız karışımı  etlerin üzerine dökelim.

Orta hararetli fırın da üzeri kızarana kadar  pişirelim.

Yorumlar