Kremalı Sebzeli Tavuk



Almanya da yediğim hiçbir meyvenin hiçbir sebzenin tadı yok .Söylediğim bu cümlenin Türkiye´yi özlemekle veya milliyetçilik duygularının kabarmasıyla da uzaktan yakından hiç ilgisi  yok.Marketler çesit çesit  sebzelerle, tropikal meyvelerle dolu ;fiyatları da gayet uygun ama lezzetsiz.Gecen gün   markette çok güzel armutlar gördüm ,dayanamayarak birkaç tane aldım.Ev de tadına baktığımız da ,yediğimizin ne olduğunu anlayamadık.Tatsız, tuzsuz, saman gibi tadı vardı.Nimete kusur bulunmaz ,Allah günah yazmasın ama .Sağlıksız ,lezzetsiz  yiyecekleri bize yedirenlerin G DO lu ,hormonlu sebzeleri önümüze koyanlara ne demeli?

Özellikle Bursa da yaşarken haftada bir pazara  giderdim ,ve köylülerin bahçesinden direk toplayıp sattığı ürünleri alırdım.Semizotu ,ıspanak  ,kiraz  herşey daha bir güzel kokardı.Mandalina ,mandalina gibiydi.Kirazdan bir ısırık aldığınız da oturup 1 kiloyu bitirebilirdiniz.

Bu da memleketten uzakta yaşamanın dezavantajı diyelim ,oturup taş yiyecek değiliz ya  sevgili okurlar ,mecbur damak tadımızı biraz törpüleyerek amenna diyoruz sebzeye ,meyveye Almanya da.

Yaptığım araştırmalar da ,okuduğum kitaplar da marketten alınan dondurulmuş sebzelerinin ,meyvelerinin vitaminlerini kaybetmediğini  öğrendim.Yıllarca dondurulmuş gıdalardan uzak durduktan sonra ,biraz lezzet yakalayabilmek ,biraz da vitamini yemeklerime katabilmek için ,arada dondurulmuş sebzeleri de deniyorum.İşte dondurulmuş sebzelerle yapılan ,kremalı tavuğumuz,

-500 gr kuşbaşı doğranmış tavuk eti
-1 kutu küçük krema
- dondurulmuş karışık sebze paketi  (Benim paketim 1000 kg ,yarısını kullandım.)içerisinde     karnabahardan ,bezelyeye,brokoliye kadar değişik sebzeler vardı.
-yeteri kadar tuz
-  yağ

Genişçe bir tencerenin içerisine kuşbaşı doğranmış tavuk etlerimizi ve alalım ,Biraz sıvı yağ damlatabilirsiniz.

Tavuk etlerini arada karıştırarak ,iyice pişirelim.Çatalı batırdığınız da tavuk etlerinin pişip pişmediğini anlayabilirsiniz.Etler iyice suyunu çekmeli.

Tencerenin içerisine dondurulmuş sebzeleri alalım. Ben buzunu açtırmadan  direk tencerenin içerisine koydum ,kısık ateşte  hafif pişirdim ,Zaten sebzeler çok küçük doğranmış olduğu için ,pişmeleri de uzun süre almıyor ,yaklaşık  15 -20 dakika da sebzeler pişiyor.

Sebzeleriniz piştiğin de kremayı  ekleyip karıştırın ,5 dakika sonra ocağın altını kapatın.Biraz dinlenmesini bekleyin ,yemeğiniz servise hazır!!!

Yorumlar