Mercimek köftesi

Mutfakta uzun saatler geçirmekten hoşlanmıyorum ,sabahtan aksama kadar mutfakta kalamam ben ,hayatı ıskalama korkusuyla her zaman acelem vardır .Her ne yaparsam yapayım hep çok çabuk olmam gerekir .Aheste aheste  dolasan insanlara ,bir lokmayı kırk defa  çiğneyenlere öyle imrenirim ki.Onlar gibi olmak isterim  ama  genlerim bana müsaade etmez.Olamam.
Sabah kahvaltısından sonra saatlerce masada oturulur keyif çayı içilir ya bir bardak daha. Daha çayın içine seker atılmadan ,benim masam toplanmış olmalı ,temizlenmeli.Yerde gördüğüm her kırıntı ,her saniyemi zehir eder bana ,hemen  ,acele ,her yer temiz olmalı...Benim evime gelen misafirlerimi de utanmadan rahatsız ederim .Hadi kalk git der gibi önlerindeki tabakları kaldırırım acele acele cay servisi yaparım.Sanırım bir psikolaga gitsem birkaç seans gerekir bana .

Acelecilikten girdik ,psikolojiden çıktık.Çıktıkta  mercimek köftesine nasıl -U- dönüsü yapacağımı bilemedim şimdi. Neyse  zamanımı fazla harcamam diyenlerin bile ,uğraşmasına değecek bir tarif.

Malzemelerimiz,
-1 su bardağı kırmızı mercimek
-1 su bardağından biraz fazla ince bulgur
-1 kuru soğan
-1 cay bardağı sıvıyağ
-1 yemek kaşığı biber salçası
-1 yemek kaşığı domates salçası
-yarim demet maydanoz
-nar ekşisi (eksi sevenler için)
-kimyon
-sumak
-tuz
-karabiber
-kuru nane (tazesini bulabilirseniz şanslısınız demektir)
Yıkanmış mercimeklerin üzerine 2 parmak  geçene kadar su eklenir  ve tencereye pişmeye bırakılır.Tencerenin kapağını kaynamaya başladıktan sonra aralık bırakırsanız taşmasına engel olmuş olursunuz.
Mercimekler pişip ,suyunu çektikten sonra tencerenin altı kapatılır .
Mercimekler soğumadan , yıkanmış bulgurlar tencerenin içerisine konur.Bulgurlar  o sıcaklıkla demlenmeye bırakılır.
Soğanlar rendelenir.(Rendenin ince tarafı kullanılarak)
Ayrı bir kapta sıvıyağ ve soğanlar kavrulur.Karıştırılarak  içerisine salca eklenilir.
Genişçe bir karıştırma kabının  içerisine  soğuyan mercimekli bulgurlu karışım alınır.
Baharatlar (tamamen  isteğe bağlı olarak )ve soğan karıştırma kabına eklenir.
İyice yoğrulur ,unutmayın köftenizin lezzeti baharatlarınızda ve bileklerinize kuvvet yoğurmanızda.
Yaklaşık 10 dakika sonra içerisine ince kıyılmış  maydanoz ,taze nane varsa dereotu eklenir.
Yeşillikleri çok ezmemeye dikkat edilerek biraz daha karıştırılır.
Cevizden biraz büyük parçalar koparılarak ,elde köfte şekli verilir.
Yıkanıp ,peçeteyle iyice kurutulan marullar ,servis tabağına alınır  üzerine mercimek köfteleri konur  limon dilimleriyle servis yapılır.

Yorumlar