Sini Oruğu



 Sini oruğu Antakya`ya yöresine ait bir lezzet.Maalesef Antakya´ya yolum hiç düşmedi  ancak içli köfteyi birkaç kere denememe rağmen tutturamayınca ,sini oruğunu keşfettim.

içli köfte maceram ise her seferin de hayal kırıklığı ile sonuçlanıyor ,Yılmıyorum ,her seferin de tekrar deniyorum ,incecik açıyorum ,umutla bekliyorum .Taa ki saatlerce emek verdiğim içli köfteleri kaynar suya atana kadar .Sonra ise birkaç dakikada pilav oluveriyor benim içli köftelerim .Kızgın yağ da denedim ,sonuç değişmedi.

Sini oruğu ise yüzümü kara çıkarmadı .Kısa süre de yapılabiliyor ,benim gibi icli köfte yapamayanlar için cazip bir fırsat...

Gerekli malzemeler,

-3 su bardağı ince bulgur
-4 çorba kaşığı irmik
-2 çorba kaşığı salca
-1 yumurta
-tuz

içi için

-350 gr kıyma
-1 sğgan
-1 su bardağı çekilmiş  ceviz
-sıvıyağ
-1 küçük diş sarımsak
-tuz,karabiber,kimyon


İlk olarak bulgurun üzerini 2 parmak geçecek kadar  sıcak su koyalım ,üzerini kapatalım ve suyunu  çekene kadar  demlenmeye bırakalım.

Yoğurma kabimizin içine bulguru ,irmiği ,tuzu,salçayı ,yumurtayı koyarak iyice yoğuralım.Ben  ara ara içerisine sıcak su koyarak bu işlemi yaptım .Bileklerim o kadar güçsüz ki   köfteyi bile zor yoğururum .O yüzden sıcak su koydum daha kolay oldu .Macun  kıvamına gelene kadar devam edelim.

Tenceremizin içerisine bir   çorba kaşığı sıvı yağ koyalım ,kıymayı ekleyerek kavuralım,Robottan geçirdiğimiz soğanı içine koyarak  5-6 dakika daha kavuralım.

En son tuzunu ve çekilmiş   cevizimizi de ekleyelim.

Fırın tepsisini  iyice yağlayarak  macun kıvamına gelmiş  bulgurumuzun yarısını bastırarak yaklaşık 1 cm kalınlığın da tepsiye yayalım.Kenarda bir kase su bulundurup  elinizi sürekli suya batırarak bu islemi yapabilirsiniz.

Size tavsiyem bulgurdan ufak parçalar kopararak tepsinin dibine güzelce yaymanız.Elinizi ıslatın ve diğer parçayı da yanına yerleştirin.

Üzerine cevizli karışımı koyun .

Kalan bulgurdan da  da elinizle yumurta kadar parcalar koparın ve  üzerini tamamen kapatın.Kalınlığı yine 1 ,5 cm yi geçmesin.

Elinizi tekrar suya batırın ve tepsinin üzerine hafifçe bastırın.

Bıçakla dilimlere ayırın.

Sıcak fırın da yaklaşık 20 dakika pişirin.







Yorumlar


  1. Nhạc Sử Chân nói với Vũ Văn Minh Quang.
    dongtam
    mu moi ra hom nay
    tim phong tro
    http://nhatroso.com/
    nhạc sàn
    tổng đài tư vấn luật
    văn phòng luật hà nội
    tổng đài tư vấn luật
    thành lập công ty trọn gói
    http://we-cooking.com/
    chém gió
    trung tâm tiếng anh
    - Ngươi nói cái gì, Nhạc Thành đã là tộc trưởng Nhạc gia?

    Vũ Văn Minh Quang cảm thấy bất ngờ hỏi lại.

    - Không sai, Nhạc Duy tộc trưởng đã thoái vị.

    Nhạc Sử Chân cất tiếng nói.

    Nhạc Thành, là thật sao?

    Vũ Văn Minh Quang nghi hoặc mà hỏi Nhạc Thành.

    - Mọi chuyện rất dài dòng, chút nữa ta sẽ nói với cữu cữu.

    Nhạc Thành cất tiếng nói.

    - Xoẹt xoẹt.

    Ở giữa không trung lại xuất hiện mấy đạo thân ảnh khác, sau đó một thanh âm truyền tới:
    - Vũ Văn Minh Quang, ngươi còn tới sớm hơn cả ta.

    - Hắc Sơn, là ngươi sao?

    YanıtlaSil

Yorum Gönder