SÜTLAÇ

Uzun zamandır  pişirmemiştim ,eşimin birkaç gün süren yoğun ısrarlarından utanarak en sonunda mutfağın yolunu tuttum .Daha önce ki denemelerim de ya sütü fazla oldu ,ya sekeri az oldu .Ama bu sefer kıvamını tam tutturdum.Bakalım siz beğenecekmişiniz?

-1 lt süt
-1 kahve fincanı pirinç
-2 su bardağı su
-1  su bardağından bir parmak fazla seker
-3 yemek kaşığı nişasta
-1 paket vanilya
-1 tutam tuz

Pirinçleri iyice yıkayarak ,tencereye alalım üzerini bir parmak geçecek kadar su koyarak  haşlamaya bırakalım.

1 su bardağı sütün içerisine nişastayı alarak  iyice karıştırın .Cezveye koyarak ,karıştırarak pişirin.

Tencerenin içerisine  kalan sütü ,haşlanmış pirinçleri ,tuzu ,koyarak pişirmeye bırakalım .Sürekli karıştıralım.

Kaynamaya başlayınca içerisine cezvede ki karışımı ilave edelim .Bir taşım daha kaynatalım.

Ocaktan alırken içerisine vanilyayı ilave edelim ki kokusu kaybolmasın.

Isıya dayanıklı kaplara paylaştıralım.

Bir tepsinin içerisine su koyarak üzerine sütlaçları yerleştirelim.

Fırının ızgara bölümünü açarak ,üzerleri kızarana kadar pişirelim.

Soğuduğun da üzerine fındık yada  ceviz kırığı  serperek  ikram  edebilirsiniz.Afiyet olsun.












Yorumlar

  1. Üzerine yumurta sarısı sürdünuzmu?

    YanıtlaSil
  2. Ben yumurta sarisinin kokusunu agir buldugum icin sütlacin üzerine sürmedim .Zaten firinin izgara kismini acarsaniz ,sütlacinizin üzeri cok kisa süre de kizaracaktir .Afiyet olsun .

    YanıtlaSil

Yorum Gönder