Yayla Çorbası



Turk mutfagini dönerden ibaret sayan Almanlara,Hollandalilara, tencere tencere yemek yapip yedirmek istiyorum.Cesit cesit  corbalar,mis gibi dolmalar yesinler ,Bu lezzetlerden onlarda mahsur kalmasinlar.Yayla corbasi da benim icin tipik bir turk corbasi.Hic bir Almanin evinde buna benzer bir corba icmedim.Bize ozgu bir tat ,yaninda  da bir bas sogan oldu mu ,sanki memleketim de yasiyor olurum.

Malzemeler,
-4  su bardagi su
-2 yemek kasigi yogurt
-1 yemek kasigi un
-1 adet yumurta
-2 yemek kasigi tereyag
-yarim su bardagi pirinc
-nane
-tuz

Yogurt,yumurta ve unu ayri bir kapta iyice cirpin.Tencereye alarak yavas yavas suyunu ilave edin.
Ocaginizin altini yakarak  corba koyulasip kaynamaya baslayana kadar karistirin.Cocukken bu görev benimdi.Annem tahta kasigi elime verir aksam yemeginin en onemli görevini ustlenmis olurdum.Tek kanalli siyah beyaz TV yi kacirmak istemeyen kucuk bir cocuk  icin bu corba da kaynamaya  baslamazdi bir türlü.
Eminim benim cocuk aklimla bekledigim kadar bir sure almadan corbaniz kaynamaya baslayacaktir.Iyice yikanarak nisastasi atilan pirincleri ilave edin.Pirincler yumusayana kadar  kisik ateste pisirmeye devam edin.
Ayri bir kucuk tencereye tereyagini alarak  ,rengi koyulasana kadar pisirin.Kizgin tereyagina naneyi ilave edin .
Tereyagli naneli sosu  pisen corbaniza ilave ederek bir kac dakika  karistirin.Ocagin altini kapatip ,corbanizi servis kasesine alin.Kimi dumani uzerinde tutan sicacik corbayi icer agzini yakarak ,kimi de 5 dakika dinlendirerek  icer corbasini.Artik zevkinize kalmis.


Yorumlar

Yorum Gönder