Zeytinyağlı Ispanak

Ispanak  yikamak mesakkatli bir istir.Bir kac su yikayacaksin ,sirkeli su da bekleteceksin.Dograyip tekrar yikayacaksin, zamaninizi alacak bir sure hele de pazardan alinan ispanaklarin üzerinde ki camuru arindirmak bir kac saate malolabilir.
Sirf bu yüzden sene de bir kere ispanak pisirmisligim bile vardir benim.Düsünün artik nekadar üsengecmisim.Almanya da  marketlerden aldigim ispanaklar ise tertemiz görünüyor ,camura rastlamadim bugüne kadar .Ama tabii ayni yikama prosedürlerini bu ispanaklara da itinayla uyguluyoruz.
Calistigim dönemler de bir arkadasim vardi, ispanaklarini bulasik makinesinde  yikiyordu.Söyledigine göre  icine deterjan koymadan calistiriyordu  ve  bulasik makinesinin kapagini acinca mis gibi ispnaklari pisirmeye hazir oluyordu.Tabii böyle dahiyane  bir fikri hic denemedim  size de tavsiye etmem.Muslugumuzdan  tertemiz sular akarken bu cin fikirlerimizden baska konular da yararlanalim.
Zeytinyağli Ispanak icin Malzemeler,
-Yarim kilo Ispanak
-1 avuc pirinc ,yikanip suda bekletilmis.
-1 adet sogan
-1 fincan zeytinyagi
-1 cay kasigi seker
-1 cay kasigi salca
Yemegimiz cok kolay hele de duduklu tencereniz varsa 15 dakika da sofraniz da hazir demektir.Ispanaklari yikama suresi ne yazik ki 15 dakika ya dahil degil.Onlar sizi biraz ugrastirabilir.
Temizlenip yikanmis ispanaklarimizi  ,yaklasik 1 cm kalinligin da keselim.
Soganlari rendeleyin veya kucuk kucuk dograyin.
Tencereye soganlari alarak  yagi ilave edin.Karistirarak soganlar sararana kadar pisirin.
Ben yemegi duduklu de yapiyorum.Tüm malzemeleri ilave ederek  karistiriyorum-
Yaklasik 1 fincan su koyarak  tencerenizi pismeye birakin.Pirincler iyice pisence ocaginizin altini kapatin.
Yanina koyacaginiz  sarimsakli yogurtla servis yapabilirsiniz.



Yorumlar