Zeytinyağlı Pırasa



Mutfakta uzun zaman geçiren bayanların ,hayatını kolaylaştıran bir buluş ,düdüklü tencere.Kim icat ettiyse Allah razı olsun ,diyordur benim gibi kullanan hanımlar .Ama düdüklü tencere bağımlılığım ,evliliğimin ilk dönemlerin de benim için fobiydi.Mutfağa giripte ,çıkamadığım dönemler de kenarda duran düdüklü tencereyi kullanmaya çalışmıştım .Ama patlayacak korkusuyla düdüğü ötmeye başladığın da mutfak kapısını kapatarak salona kaçardım.Kapağını açmak için de eşimin gelmesini beklerdim.Yani patlarsa bana patlamasın ,senin kafana patlasın der gibi .O da sağolsun ,bazen içinde pişmemiş ,bazen de asiri pişmiş olan düdüklünün kapağını açardı.

Zamanla kullanmayı öğrendim bu mereti ,yıllardır da ilkgözağrımı kullanıyorum .Daha iyi markalar ,daha yeni modeller çıktı ama ben ondan vazgeçemiyorum.Bir de yenisine alışmak var şimdi ,Fasulyeyi kaç dakika da pişireceğini bilmezsin ,dolmanın süresini ayarlayamazsın.Ben memnunum ilk gözağrımdan .Artık her yemeğimi onunla pişiriyorum ,mutfağın kapısını kapatıp başka odaya da kaçmıyorum.işte düdüklü tencere de pişen zeytinyağlı pırasa,

-3 adet pırasa
-2 adet  havuç
-1 fincan pirinç
-yarim fincan zeytinyağı
-1 kesme şekeri
-tuz
-limon dilimleri

O kadar basit ki işten eve geldiğinizde hazırlayıp tencereye koyabileceğiniz ,üstünüzü değiştirip sofrayı kurana kadar pişecek bir yemek .

-Pırasaları yaklaşık 1 cm kalinliginda dograyalim.Yesil saplarini dogramayin ,onlari sonra börekte veya yesil salata da kullanabilirsiniz.

-Havuclari kaziyin ,pirasalarla ayni kalinlikta dograyin.

-Pirasalari ve havuclari süzgecli yikama kabina alarak ,güzelce yikayin.

-Sebzeleri düdüklü tencereye alarak ,üzerlerine yikanmis pirinci koyun.

-Zeytinyagini ,sekeri ve tuzu ilave ederek yaklasik yarim fincan da su ekleyin.

-Düdüklünün kapagini kapatin ,düdügü ötmeye basladigin da ocaginizin altini kapatin ve düdügünü asagiya dogru indirin.

-Yaklasik 15 -20 dakika sonra ocaginizin altini kapatin.

-Üzerine limon sıkarak ,soguk servis yapabilirsiniz. 

Yorumlar