ACIKA


Benim gibi Orta Anadolu da yetişmişler   Acıkayı bilmezler.Acıka veya Acuka çerkezlere özgü bir tat.Doğu Anadolu da  ceviz koyamadan yapılan çeşidi vardır .Onun da adı -Muammara -dır.

Acıkayı ilk defa kayınvalidemin elinden yemiştim.Kahvaltıda kızarmış ekmeğin üzerinde tadına doyum olmaz.Aslında orijinalinde acıka baharatı kullanılır .İçerisinde 7 çeşit farklı baharat vardır .Aktarlardan kolayca bulabilirsiniz .Benim gibi gurbet kuşları ancak elindekiyle yetinip ,evdeki baharatları kullanabilirler.İşte tarifi.

Malzemeler,
- 3 çorba kaşığı biber salçası
-2  çorba kaşığı domates salçası
-1 su bardağı dövülmüş ceviz (Çok ince çekilmemesi gerek)
-2 yemek kaşığı zeytinyağı
-1 diş sarımsak
-2 dilim kuru ekmek içi ( Ben 1 fincan galeta unu kullandım)
-1 çay kaşığı nane
-1 çay kaşığı karabiber
-1 çay kaşığı kimyon
-yarım limonun suyu

Yapılışı  ise çok basit  önce sarımsağı tuzla dövüyoruz.

Genişçe bir karıştırma kabının içerisine domates salçası ,biber salçasını alarak karıştırıyoruz.

Baharatları ,limon suyunu ,sarımsağı ilave ederek .Galeta unuyla ve cevizle karıştırıyoruz.

Servis tabağına alıyoruz.

Not :Ben galeta unu kullanmıştım ama bayat ekmek içiyle daha güzel olduğunu söyleyebilirim.

        Biber salçanız tuzsuzsa ,tuz ilave edebilirsiniz.

       Eziciyle karıştırmadan ,çatal yardımıyla yaparsanız daha iyi olur .

      Baharatları tamamen kendi damak tadınıza göre ayarlayabilirsiniz.

Afiyet olsun.

Yorumlar

  1. Çok güzel bir lezzet ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim canım kayınvalidemden öğrendiklerimi yapmaya çalışıyorum .Oğlu arıyor annesinin lezzetlerini.

      Sil
  2. biz çok sık yaparız bunu kahvaltıda çay saatinde kızarmış ekmeğe sür sür ye hatta bu akşamda yapayım yarın kahvaltıda süper olur:))))
    ellerine sağlık canım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sana şimdiden afiyet olsun.Evde hazır olunca bizede rahatlık .zaten mutfaktan çıkamıyoruz dimi ama ..

      Sil
  3. Immm ellerinize sağlık bloğumada beklerim
    blog.cafemarkt.com =)

    YanıtlaSil

Yorum Gönder