Bademli Kurabiye

Birkaç yıl önce Almanca kursuna giderken tanıştığım canım arkadaşımdan güzel bir tarif var bugün.O yaptı ,pişirdi ,bize koca bir tabak ikram etti .Bana da yalnızca fotoğraflarını çekmek kaldı.

Kurabiyeleri yerken ve bu satırları yazarken  arkadaşlığımızın üzerinden 3 yıldan fazla bir süre geçtiğini fark ettim .Yılların ne kadar çabuk geçtiğini bir kere daha anladım.Buralara taşınana kadar o kadar sağlam dostluklar kurmuştum ki .Bir daha kimselere güvenemem ,yeni dostluklara adım atamam gibi geliyordu .Aynı memleketli olmamız ,aynı dili konuşmamız belki de bizi yakınlaştırdı .Bu kadar yıldır birbirimizi kırmadan ,sınırlarımızı bilerek dost olduk birbirimizle .Demem odur ki ,oluyormuş ,yeni dostluklar belirli bir yaştan sonra da kurulabiliyormuş.Hepinize dostlarınızla ,sevdiklerinizle geçirebileceğiniz güzel hafta sonları  diliyorum.Ve işte bir dosttan eve gelen bir tabak kurabiyenin tarifi..

-300 gr tereyağı
-300 gr badem
-4 adet yumurta sarısı
-1 çimdik tuz
-160 gr pudra şekeri
-yarım kilo un
-2 paket vanilya


Tereyağını buzdolabından çıkartıp ,oda sıcaklığında bekletin.
Tereyağını  yumurta sarılarıyla karıştırarak karıştırma kabına alın.
Tuzunu pudra şekerini ilave ederek ,azar azar unu karıştırın.
Elinizle hamuru iyice yoğurun ,bu arada unu ilave etmeyi ihmal etmeyin.
En son badem kırıklarını hamurunuza ekleyin .
Hamurdan ceviz büyüklüğünde parçalar kopararak elinizle ay şeklini verin .
Yağlı kağıt serilmiş tepsiye dizerek önceden ısıtılmış fırında üzerleri kızarana kadar pişirin.
Üzerini pudra şekeriyle arzu ederseniz süsleyebilirsiniz.


 

Yorumlar

  1. Nefis görünüyorlar, ellerine saglik. Mutlu pazarlar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Birde hazir yapilip eve gelince tadida daha guzel oldu ...

      Sil
  2. bende çok yer gezdiğim için hep senin gibi düşünürüm ama Allah karşımıza çıkarıyor iyi arkadaşlar...

    kurabiyeler nefis....afiyet olsun size:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Disal sende mi gurbetcisin yoksa?allah hepimizin karsisina kalbi temiz insanlar cikarsin insallah...

      Sil
  3. arkadaşının ellerine sağlık çok güzel olmuş sizlere de afiyet bal şaker olsun canım
    sevgiylekal

    YanıtlaSil
  4. Handecigim ,arkadaslarla icilen aci kahve bile serbet oluyor..

    YanıtlaSil
  5. sizi izlmeye aldım...
    bademli kurabiyeye bayılırım...
    ellerinize sağlık...
    sevgiler...

    YanıtlaSil
  6. Kurabiyeyede bloğunuza da bayıldım
    Nefis nefis
    Görüntü harika
    Eminim lezzetide öyledir.
    Ellerine sağlık
    Sevgiler

    YanıtlaSil

Yorum Gönder