Barbunya salatası


Yaz kış o kadar çok yapacak işim var ki ...Kendime her an yeni bir uğraş bulmam gerek .Kafamın içerisi bugün ne yapsam diye dolaşan küçük tilkilerle dolu.Çok şükür ki bu tilkiler hinlik ,cinlik için cirit atmıyorlar kafamın içerisinde .

Bir dönem örgü örmeye kafayı takmıştım .Neredeyse sabaha kadar uyku uyumadan kazakları ,atkıları ördüm .Sonra boynumu ağrıtana kadar boncuk işiyle uğraştım .Almanya 'ya geldikten sonra farklı işler buldum kendime .Hepsini gönüllü olarak yaptım ,yapmaya devam ediyorum .Geçen sene bir hastanede
gönüllü çalıştım .Türk hastalara tercümanlık yapıyor ,dertlerini dinliyordum .Hiçbir şey yapamasam sohbet ediyordum onlarla .Gurbette ,vatanlarından uzakta ,ağır hastalıklarla boğuşan yaşlıların ellerini tuttum ,sözlerini dinledim.

Bir hafta gördüğüm yaşlı bir türk amcayı diğer hafta görmüyordum.Evlatlarının hayırsızlığını şikayet eden teyzelerden ,el bebek gül bebek bakılan zihinsel engelli türk çocuklarıyla tanıştım hastanede.Çok üzüldüm ,çok gözyaşı döktüm onlarla sohbet edip hayat hikayelerini dinledikten sonra .Ve ara verdim .

Bu üzücü çalışmadan sonra ,Yaklaşık bir yıldır Türk çocuklarına ders veriyorum.Alman ilkokulun da haftada bir gün Türk çocuklarla ,sadece ve sadece türkçe konuşarak ,oyunlar oynuyoruz ,kitaplar okuyoruz.Onlara güzel dillerini konuşabilmeleri için ,ana yurtlarını tanımaları için yardım ediyorum.

Daha babasının şehrini görmemiş güzeller güzeli bir kızda var ,amcalarıyla ,kuzenleriyle aynı evi paylaşan futbol meraklısı hırçın oğlanda .Onlarla ilgilenmek ,dinlemek yardım etmek enaz kendi çocuklarımla ilgilenmek kadar önemli benim için.

Tüm bu çalışmalarım arasında mutfaktan ,temizlikten de vazgeçemiyorum.
Bugün ki yemeğim  Balık kızartması ve barbunya salatasıydı.

Barbunya salatası için malzemeler,

1 su bardağı haşlanmış barbunya
kuru soğan (küçük)
1 limon suyu
1 fincan iri dövülmüş ceviz
4 -5 tane kornişon turşu
nane
tuz
zeytinyağı


Barbunyaları bir gece önceden tuzlu suda ıslatalalım .
Ertesi gün suyunu dökerek tencereye koyalım.
Üzerini geçecek kadar su ilave edelim ve haşlayalım.
Tel süzgeçten geçirdiğimiz  soğuyan barbunyaları  musluğun altında yıkayalım.
Karıştırma kabının içerisine yarım ay şeklinde doğranıp tuzla ovulmuş soğanı,barbunyaları ,kesilmiş kornişon turşuyu ilave edelim.
Limon suyunu,,yağını ,tuz ve nanesini ekleyelim.
Hepinize afiyet olsun sağlıklı ,stressiz günler...

 

Yorumlar

  1. bu da değişikmiş ben de yaparım salatasını benim ki yoğurtlu idi bunu da denerim ellerine sağlık canım

    YanıtlaSil

Yorum Gönder