Beşamel Soslu Sebzeli Sucuk

İster pazar kahvaltılarınızda isterseniz  akşam yemeklerinde  yapabileceğiniz bir yemek .Benim dolapları karıştırıp bulduğum sebzeler aşağıdaki gibiydi .Ama siz arzu ederseniz eklemeler yapabilirsiniz.Acemilik günlerimde okuduğum tariflerin birebir aynısını yapmaya çalışırdım.tarifin içerisinde 10 çeşit sebze varsa ,birtaneside benim evimde bulunmuyorsa yapamazdım o yemeği .Ne yapar eder bekler ,malzemeler tamamlanınca yapardım yemeğimi.Siz siz olun yaratıcılığınızı kullanın mutfakta .AZICIKTA SEVGİ ATIN YEMEKLERİNİZİN İÇERİSİNE .

2  adet havuç
1 çay bardağı bezelye
1 kaç tane fasulye
1 patates
200 gr sucuk
kaşar peyniri rendesi
1 çorba kaşığı sıvı yağı

Beşamel sos malzemeler,
1 yemek kaşığı tereyağı
2 yemek kaşığı tepeleme un
2 su bardağı süt
tuz

Beşamel sos yapmak    için,

Ayrı bir tavada  tereyağını eritip kokusu çıkana kadar  unu kavuralım.
Daha sonra  sütünü azar azar ilave edelim.
İyice çırpalım  eğer tortu kalırsa blendırdan geçirebiliriz.
En son  tuzunu  ilave ederek  ocaktan   alalım .

Havuç ve patatesi  tavla zarı büyüklüğünde doğrayalım.İlk olarak tavaya yağı koyarak içine  havuçları alalım .Biraz sotelendikten sonra içerisine patatesleri koyalım.Daha iri doğranmış fasulyeleri ve en son olaraksa bezelyeleri ekleyelim .Sebzeler biraz diri kalmalı.Ocağın altını kapatalım.

Sucuklarda küçük doğradıktan sonra  sebzelerle ve beşamel sosla karıştıralım.

Fırın tabağına alarak 180 derece ısıtılmış fırında yaklaşık 35   dakika pişirelim .Son 10 dakikasın da fırından çıkarıp üzerine kaşar peyniri rendesi ilave edelim.

Afiyet olsun.

Yorumlar

  1. ellerine sağlık canım..sevgiyle kal..mutlu huzurlu bir hafta geçirmeni dilerim:))

    YanıtlaSil
  2. bende aksine tarifleri birebir uygulayamam....:))

    ellerine sağlık.yemeğin değişik bir tarif...beşamel soslu yemekleri çok sık yapmadığım için farklı geldi tarifin..:)

    YanıtlaSil
  3. BEN GELDİM CANIM
    MMMM ELLERİNE SAĞLIK
    :))

    YanıtlaSil

Yorum Gönder