Blog dünyasında kavrulmak ve Kavurma

Acemi bir blogger olarak ,farklı bir dünyanın kapıları da önüme açılmış oldu .Sevgili okuyucular  ,blog dünyasının  inceliklerinden  bahsetmek istiyorum size .Ne yaman bir çelişkidir ne zorlu bir süreçtir blog yazmak .

1-´´Aman ne var ki bildiğimiz yemekler ,ne gerek var tarifini yazmaya ´´demeyeceksin .İlla ki yazacaksın tarifleri ,cacık bile yapamayan yeni evli hanımlar  var .Evlendiğin zamanları hatırla -özgür tatlar-

2-Ben zaten kızıma hatıra olsun diye  blog yazıyorum ,diyerek  sitesin de100 tane farklı ürünün 5555 kere reklamını yapan bloggerlardan uzak duracaksın.

3-Cevap bile yazmayan ,okuyucularını dikkate almadığını gösteren burnu büyük bloggerların sayfalarına bir daha uğramayacaksın.

4-Değişik tarifleri ,gönülden yazıp sevgiyle  gönderen  fedakar  blogger yazarlarını tebrik edip alınlarından öpeceksin.

5-İlla ki güzel resim çekecek ve  yayınlayacaksın.Resimler güzel olunca nasıl da iştahımız açılıyor ,klavyeye adeta yapışıyoruz .Ben bu kısmı öğrenme aşamasındayım henüz :))Ancak cep telefonuyla resimleri  çekip gönderebiliyorum.

6-Güzel Türkçemizi ,güzel kullanacaksın .Ama  benim gibi Türkçe klavyesi olamayanlar için öyle zor bir durum ki ..Her bir c  yi Ç yapmak 5 dakikaya mal oluyor .Almanca klavyeyi Türkçeye çeviriyorum Sonra sevgili -ç-harfini başka bir harfin altın da saklanmış buluyorum  ve tekrar Almanca yazı sistemine klavyemi çeviriyorum.

İşte benim blog dünyasından şimdilik öğrendiklerim ama bir kısmını hala yapamıyorum ve blog yazmanın göründüğünden daha da zor olduğunu anlıyorum.

Bu işi yıllardır yapan blogger yazarlarını ,saatlerce uğraşıp yeni yemekler yapan ,hiç üşenmeyip eniyi pozu yakalayıp resimlerini çeken ,okuyucularına cevap yazan  tüm blogger arkadaşlarıma
gönül dolusu sevgiler gönderiyorum özgürtatlatdan.

Simdi gelelim kavurmamıza....

Kavurma, bayram sabahlarının vazgeçilmezidir.Pazar sabahları ailenizle yapacağınız uzun kahvaltılar da masanızın başköşesini süsleyecektir.Aslında  kavurma kuyruk yağıyla yapılır.Ama benim Almanya da kuyruk yağini bulamam mümkün olmuyor.Arıyorum, tarıyorum ama maalesef buralar da satışı yasakmış.Artık Turkiye´ ye  gittiğim de bavuluma  saklayıp getirmeyi düşünüyorum.
-1 kilo dana eti
-2 yemek kaşığı zeytinyağı
-1 kuru soğan
-tuz
-karabiber
-kekik
Önce etlerdeki sinirleri temizleyin.Küçük küçük doğrayın.
Sıvıyağı tencereye  alarak eti üzerine ekleyin.
Etlerin icerisine bir soğan tüm olarak konur.
Etler suyunu salana kadar kavrulur.
Ocağın altı iyice kısılır ve  yaklaşık 1 saat kısık ateşte pisirilir.
Arada tencere sallanarak  etlerin tencereye yapismasi engellenir.
Kavurma piştikten sonra tuz,karabiber ve kekik eklenir.
Pilavla servis yapılır.
-Kavurmanızın tuzunu en son atarsanız ,etleriniz daha yumuşak olur.

Yorumlar

Yorum Gönder