Brokoli çorbası


Çocuklara sebze yedirmek ,anneler için deveyi hedekten atlatmaktan daha zor .Evin de sebze yemekleri piştiğin de ,çocuklarına tabak tabak pırasalar ,ıspanaklar ,karnıbaharlar yediren annelere çok imreniyorum.

Ben sağlıklı yemekler yaptıkça ,çocuklar ısrarla sağlıksız bol yağlı ,hamur isleri istiyorlar .Ev de bir gürültü ,bir hırçınlık oluyor .İki kızım da yaptığım her sebze yemeğine ´´istemiyorum ,Yemeyeceğim ´´diyerek  tepki gösteriyor .Hatta küçük kizim olayı abartarak ağlama krizlerine bile giriyor .

Ama bir anne olarak onların sadece köfte ,pizza ,makarna yemesine de gönlüm el vermiyor .O yüzden kendimce bir çözüm buldum bu olaya ,her gün bir çeşit onların seveceği yemekten ,bir çeşitte hoşlanmadıkları  sağlıklı yemeklerden yapıyorum . Bizim ev de istediği yemeği de seçme şansı  da yok.  İllaki ikisinden de yemeleri  en azından  tadına bakmaları gerekiyor.Kimisine göre diktatörlük olsa da çocukların ağız tadının gelişmesi ve sağlıklı olmaları  için her cesit yemekten az da olsa yemeleri gerektiğine inanan annelerdenim ben .

Bugün Brokoli çorbası yaptım,Umarım ağlamadan birer kase içirebilirim kızlarıma ,

Malzemelerimiz.
-Yaklaşık 500 gr Brokoli
-2 yemek kaşığı un
-1 tepeleme yemek kaşığı tereyağ
-Yaklaşık 1 fincan krema
-Yeterli miktarda tuz

Brokolileri yıkayarak ,çok kalın kısımlarını kesiyoruz .Diğer yeşil bölümlerini tencereye alarak ,üzerini iki parmak gecene kadar su koyarak ,pişirmeye bırakıyoruz.

Brokoliler iyice yumuşak olana  kadar pişiriyoruz.

Ayrı bir sos tenceresin de  tereyağını eriterek içerisine unu ilave ediyoruz .Tahta kaşıkla karıştırarak içerisine özleşmesi için tencerede ki suyumuzdan ilave ediyoruz .Karıştırarak boza kıvamında olan  kavrulmuş unumuzu tencerenin içerisine döküyoruz.

El blendırıyla  tenceremizin içerisinde ki brokolileri iyice eziyoruz .

Bir taşım daha kaynatarak tuzunu ilave ediyoruz .

Ocağın altını  kapatmadan kremasını koyarak ,karıştırıyoruz .

Sağlık deposu çorbamız servise hazır. Afiyet olsun.

Yorumlar

  1. bayılırım olsa da içsem:)))
    ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  2. Ben çok zor icirdim çorbayı kızıma.çocuklari yeni tatlara alıştırmak zor oluyor maalesef hande hanım..

    YanıtlaSil

Yorum Gönder