Erkeklerin Mutfakla İmtihanı

Ünlü aşçıların  tamamının erkek olduğunu ,michelin yıldızlarını tek tek topladıklarını biliyor muydunuz?

Bolu'lu  aşçıları ,oktay usta'yı ,ümit usta' yı duymuş muydunuz?
Tüm  bu örneklerin dışında ,erkeklerin mutfakla ilgisi en fazla balığı kızartmak ,mangalı yakmaktır.Eşleri de hep aynı şikayette bulunurlar .
-"Benim kocam mutfağın yolunu bilmez."
Mutfağı kapısın da  bekleyen beyler kapıdan içeri girmeden ,sofrada ki yerlerini oturup  tabaklarını beklemeye başlarlar.En modern erkekten en maçosuna kadar gün gelir çoğu aynı yolun yolcusu olur .
Modern ,eğitimli ,genç Türk  erkeği  ,ilişkinin ilk demlerinde sevgilisine   Mantarlı Rizotta lar yaparken ,evliliğinin ikinci ayından itibaren (Balayının bitme süreci) sofradaki daimi yerine kurulmuş olur.

Tabii genelleme  yapmamak  gerek .Bizim evde istisnai  bir durum söz konusu .
BENİM KOCAM MUTFAKTAN ÇIKMIYOR.Fırsat bulduğu her an bol susamlı simitler,hünkar beğendiler ,sufleler yapıyor .Reçeller kaynatıyor ,helvalar kavuruyor.

Bu satırları okuyan Özgür tatlar   takipçilerinin -"BRAVO" dediklerini ,buralardan duyabiliyorum .Ama  o mis gibi çilek reçelini kaynatıp ,tüm evi bu kokuyla doldururken ,ben ise -imdat - diyerek o o kokuyu arkamda bırakıp kaçmak istiyorum.İşte isyanımın sebepleri,
Mutfağın içerisi bir anda savaş alanına dönüyor .Yıllardır kullanmadığım tencerelerimi bularak ,sanatını konuşturmaya çalışıyor .Ortalığa sayısız tabak ,çanak çıkıyor ,lavabonun içi kirli tabaklarla doluyor .Sanırsınız  o mutfaktan orduya yetecek yemek pişirilmiştir .
Ben gözüm gibi baktığım  kristal bardaklarımı kullanmaya kıyamazken ,usta aşçımız onları ölçü kabı yapabiliyor.

Aradığı  bilumum bakliyatı ,yağı,şekeri, tuzu ,ıvır zıvır  bulamayınca adımı anons ediyor .İstediğini bulup eline tutuşturduktan sonra tekrar ve tekrar  beni çağırıyor .

Bu serzenişlerime rağmen lezzetli yemekler yaptığını  itiraf etmem gerek canım kocacığımın....Satırlarıma  son verip mutfağımı elden geçirmem gerekiyor .



Yorumlar

  1. :))) o kadar guzel yazmissin ki, gozumun onunde ikiniz de canlandiniz...cok ozledim, sevgilerrr

    YanıtlaSil

Yorum Gönder