Fırında Tavuk Dolması

Sürekli gri ,kapalı bir hava  var buralarda .Bulutların arasından biraz güneş göründü mü insanların yüzünde gülücükler açıyor .Yaz kıs ,yağmur yağıyor .Gökyüzünün renginin mavi olduğunu Türkiye´ye gidince hatırlıyoruz.

İlk geldiğim sene Türkiye den kalan alışkanlıkla  bahar da  kışlık kıyafetlerimizi  naftalinleyip kaldırmıştım .İki gün sonra kar yağmıştı ve tüm kışlıklar dolapta ki yerlerini almıştı .

Temmuz ayin  da kaloriferleri yaktığımız düşünülecek olursa Almanya da hayatin ne kadar soğuk ,karamsar olduğu anlaşılabilir.

Almanlar yağmura çamura aldırmadan her gün düzenli yürüyüşlerini ,sporlarını yapıyorlar .Bizim gibi
 -´´Bugün hava çok yağmurlu ;evde oturayım ´´demiyorlar .Haklılar tabii ,her gün yağmur ,soğuk .

Zamanla alışıyorlar ,Bize soğuk gelen hava ,onlara göre baharın belirtisi .
-´´Aaa bugün hava çok güzel -10 derece ´´ diyerek adeta hayatla dalga geçiyorlar .

Yine de güneşli günlerin tadı başka buralarda da ,her taraf cıvıl cıvıl oluyor .Sokakları çocuk sesleri süslüyor .İnsanlar hemen şortlarını ,tişörtlerini giyerek  parklara koşuya gidiyorlar .

Bu kasvetli havalar da sıkıntımı biraz üzerimden atabilmek için mutfağa kapanıyorum .Menümüz de  tavuk dolması vardı .Gerekli malzemeler ;

-1 küçük tüm tavuk
-1 su bardağı pirinç
-yarim fincan kus üzüm
-1 kuru soğan
-dereotu
-karabiber
-yarim havuç
-yarim fincan sıvı yağ
-1 kaşık tereyağ
-tuz
-tarçın

Esim tüm tavuktan çevirme şiş yapmayı düşünüyordu ama o kadar yoğun çalışma saatleri vardı ki .Tavuğu pişirmek bana kaldi  ve  tavuğumuz dolma olarak dolduruldu .

Düdüklü tencerenin içerisine yıkanmış tavuğumuzu koyarak ,yarısına kadar su ekleyelim.

Düdüklünün kapağını kapatmadan  bir taşım kaynatalım ,suyu dökerek .Üzerine tekrar kaynamış su ilave edelim .Düdüklü tencerenin kapağını kapatalım.Yaklaşık 15-20 dakika pişirelim .Süreyi kendiniz ayarlayabilirsiniz .Tavuğunuzun çok pişmemesi diri kalması gerekiyor.

Ayrı bir tavaya iyice yıkanmış ,nişastasından arındırılmış pirinçlerimizi alalım .Yag ve margarini ekleyerek pirincimizi kavuralım.

içerisine suda yaklaşık 10 dakika bekletilmiş kus üzümlerini ,dereotunu ,baharatlarını ekleyelim.Ben  cay kaşığının ucuyla tarcin ilave ettim arzu ederseniz ,hiç ilave etmeye bilirsiniz.

Düdüklü tencerenin içerisin de kalan tavuk suyunu pirince ilave ederek ,pilav pişirir gibi pişirin.
Pilavınızın da diri olması gerekiyor .Ocağın  altını kapatın .

Soğuyan tavuğunuzun içerisine ,iç pilavınızı  koyarak ,arka kısmını ya dikebilirsiniz  ya da benim gibi havuç  koyabilirsiniz.Böylece doldurduğunuz pilavınız ,pişirme aşamasın da dışarı çıkmaz.

Fırını üst  ızgara kısmını ısıtarak ,tavuğu ızgaranın üzerine yerleştirin .Ben  fırın tepsisinin altına firin kağıdı serdim , sonra ızgarayı koydum .Üzerine de tavuğu yerleştirdim.Fırın kağıdı olmadığında , fırın tepsisi ve fırınınız altı çok kirlenir temizlemesi zor olur .

Üzerine biraz sulandırılmış salca veya yoğurt sürebilirsiniz .Üzeri kızarana kadar  firin da pişirelim ,çatalla kontrol ederek pişip pişmediğine bakalım .Eğer pişmediyse fırının ısısını azaltarak,tepsiyi bir alt kademeye indirelim .

Fırından çıkarttıktan sonra biraz dinlendirip, keskin bir bıçakla servis yapabilirsiniz .

Servis aşamasını benim gibi çocukların önünde yapmasanız iyi olur .Tavuğu nar gibi kızarmış sofranın ortasında görmek çocuklarıma çok itici geldi .Bir daha ki sefere bu tür yemekleri daha gizli kapaklı yapmaya karar verdim .

Sevgiler,




Yorumlar

  1. merhabalar:)
    ne hoş,ne hünerli bir sayfa bu böyle..
    emeklerinize sağlık..
    samimiyetiniz ile süslediğiniz sayfanıza, bayıldım...:)
    seve seve takipteyim bundan böyle..
    bende sizi bekliyorum sayfama,arzu ederseniz elbette..
    kucak dolusu sevgilerimle..

    YanıtlaSil

Yorum Gönder