Havuçlu mücver


Mücvere bayılırım hele de sıcak yaz günlerinde  ağır ,yağlı mücvere asla -hayır -diyemem .

Yemek sitesi hazırlıyorum ,sizlerle tarifler paylaşıyorum  ama itiraf etmem gerekir ki ben yiyip yiyip kilo almayanlardanım .Daha sonra alamayanlardanım .Arkadaşlarım bu duruma sinir olsa da hayatim da hiç rejim yapmadım .Hep yağlı yedim ,börekleri lupplattım  ama kilo alamadım.

Ben ise tam tersi kilolu olmak isterdim ,bence  kilo bayanlara yakışıyor .Balık etli olmak isterdim doğrusu.

O yüzden daha çok yağlı yiyorum ,hamur işleri tüketiyorum .Belki  bir 5 kilo alabilirim diyerek.

Bu bol yağlı mücver de benim öğlen menümü süsledi.

-iki adet kabak
-1 adet iri havuç
-yaklaşık küçük bir cay bardağı un
-1 yumurta
-yarim cay kaşığı karbonat
-tuz
-karabiber
-nane
-yaklaşık bir cay bardağı süt
-kızartmak için  yağ

Havuç ve kabaklarımızı rendeliyoruz.

Genişçe bir kabın içerisine alarak ,yumurtayı unu ,ilave ediyoruz .Çatalla iyice karıştırıyoruz.

Baharatını ,tuzunu ,karbonatını ,sütünü  ekliyoruz .Boza kıvamından biraz daha katı kıvamlı olmalı.Yaklaşık 15 dakika kenarda bekletiyoruz.

Genişçe bir teflon tavaya  yağı koyarak  ,yağımızı kızdırıyoruz.

Kaşık yardımıyla  mücverimizden  alarak kızgın yağa  birer kaşık ,birer kaşık  aralıklı olarak döküyoruz.Bir tarafı iyice pisince diğer tarafına çevirip  kızartıyoruz .Eğer pişmeden öbür yüzünü çevirmeye çalışırsanız ,mücveriniz yağın için de dağılır .O yüzden bir yüzünü kızartıp ,diger yüzünü çevirin.
Afiyet olsun herkese .


Yorumlar