İRMİK HELVASI



İrmik helvasını eşim çok sever ve çok güzel de yapar .Hamileliklerim de ben aş ermedim ,eşim aş erdi .Gecenin bir vakti hamarat yeni gelin gibi hiç üşenmeden kalkar ,İrmik helvası kavururdu.

Sonunda o benim yerime kilo aldı ,ben çocukları doğurdum.

Becerikli kocam uzun zaman sonra yine irmik helvası krizine girdi ve  akşam saat 10 da mutfağın kapısını kapatarak helvasıyla baş başa kaldı .Bir anda tüm evimizi kavrulan irmiğin kokusu kapladı .Tarif ve pişirmesi eşimden ,fotoğraflarda kızımdan.Ben ise hem helvamı yedim hem de blogumda bu satırları sizlerle paylaştım.

-2 su bardağı irmik
- yarım paket tereyağı
-1.5 su bardağı toz şeker
-3 su bardağı süt
-yarım kahve fincanı çam fıstığı



Tencereye tereyağını koyarak ,iyice kızdırın.
İçerisine çam fıstığını ekleyerek  kavurun.
İrmiği içine katarak kısık ateşte yaklaşık yarım saat karıştırarak kavurun.
Bu aşamada irmiğin fazla yanmadan rengi koyulaşmadan kavrulması gerekiyor.
İçerisine  sütü katarak tekrar karıştırın.
Daha sonra  şekeri  ilave edin .Tencerenin kapağını yarım kapatarak  kısık ateşte yaklaşık 20 dakika kadar demlendirin.
Tencereyi ocaktan alarak ,tezgahta yarım saat dinlendirdikten sonra iyice karıştırıp servis  yapılabilir.

NOT,
- Bizim gibi, gecenin bir  vakti mutfağınızda  çam fıstığı bulamazsanız irmik helvanızı  ,çam fıstıksız yapsanız da olur.

-Kalın irmik kullansanız daha iyi olur .Biz de maalesef o da yoktu.

-Arzu edersiniz üzerine tarçın da ilave ebilirsiniz.                                                                                                        





Yorumlar

  1. TANIŞTIĞIMA MEMNUN OLDUM CANIM
    BİZİM EVİN FAVORİSİ SENİNKİDE 10 NUMARA
    ELLERİNE SAĞLIK CANIM
    :))

    YanıtlaSil
  2. şanslısın şekerim hamarat bir eşin var ne güzel:))
    bizdede sevilir ve sık sık yapılır
    eşinin ellerine sağlık size afiyetolsun canım

    YanıtlaSil
  3. ne güzelmiş yaaa...benim eşimde yapsa çok sevinirim yani:))))))ellerine sağlık eşinin,kızının ve senin:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. disalciğim pek öyle göründüğü gibi degil durum.o yaptıkca ben temizliyorum arkasından ..ama lezzetli yaptığını da itiraf etmem gerek .sen de iki gün grip oldum hasta oldum diye yat ,eşini mutfağa mecbur et biraz...

      Sil

Yorum Gönder