Kıymalı Lazanya


    Bu sabah kızımı okula bıraktıktan sonra ,dönüş yolun da radyoyu açtım . Farklı ülkelerin müzikleri çalıyordu Alman radyosunda. Bir anda Emre Aydin´in bir şarkısı başladı .
Arabamın içine bir hüzün çöktü. Hiç dinlemediğim  şarkıcının ,şarkısı beni taa Türkiye`ye  götürdü .
Ülkemde bir tur attım ,türkçe sözlerle ...
Burnumun direği sızladı ,gözlerim doldu .
Türkiye´nin havasını,suyunu ,insanlarını ,dilini ,karmaşasını ,stresini o kadar özlemişim ki...
Bir an sadece bir an ;lanet ettim başka bir ülke de yasamaya .

   Maalesef rüzgar bizi Almanya `ya savurdu. Yeni bir hayat ,yeni bir yaşam kurduk yabancı bir ülke de. Zamanla alıştık ,durumu kabullendik. Olaya pozitif yönlerinden bakmaya başladık .     

Ama o bir an ,sadece bir an var ya ...iste o zaman ağır geliyor yabancı bir ülkenin havasini solumak .

Hüznümü dağıtmak için kendimi yine mutfağa attım ,ve kızımın en sevdiği yemeği yani lazanyayı pişirdim. Malzemeleri ise,
-yaklaşık 400 gr kıyma
-yaklaşık 12 yaprak lazanya
-1 küçük havuç
-1 kuru soğan
-1 adet sivri biber
-2 domates
-kekik ,nane ,karabiber,tuz

Beşamal sos için,

-2 çorba kaşığı tereyağı
-4 çorba kaşığı un
-2 su bardağı süt
Üzeri için
 -Yaklaşık 1 kase  rendelenmiş kaşar peyniri

İlk olarak soğanı ve havucu  rendeliyoruz. Genişçe bir tavanın içerisine çok az sıvıyağ koyarak ,rendelenmiş havuç ve soğanı kavuruyoruz.

içerisine küçük doğranmış biberleri ekleyelim. Daha sonra kıymayı koyarak kavuralım.

Yaklaşık tavla zarı büyüklüğün de doğradığımız domatesleri de ekleyelim. Ben 1 fincan su da ekledim ,kıymamızın biraz sulu olması için. Daha sonra baharatlarını ilave ediyoruz. Arzu ettiğiniz miktar da baharatları ekleyebilirsiniz.

Ayrı bir tencere de beşamal sosumuzu pişiriyoruz. Bunun için tereyağını eritiyoruz,unu koyarak sürekli karıştırarak kavuralım. Sütünü azar azar ilave edelim. Biraz tuz ilave edelim. Eğer beşamal sosunuz taneli kaldıysa,bir süre mikserden geçirebilirsiniz.

Genişçe  dikdörtgen bir borcamın enaltına sıvıyağ sürün. (Ben borcamın altına ,sıvıyağ sürmeden direk fırın kağıdı koyuyorum. Temizlemesi daha kolay oluyor...:)

Benim lazanyalarım ,önceden haslanmadan pişirilebiliyor. O yüzden  haşlamadan borcama  birsıra lazanya diziyoruz.

Üzerine beşamal sos döküyoruz. Üzerine  kıymalı sos koyarak yayıyoruz. Tekrar lazanya koyuyoruz.

Tüm sos ve lazanya bitene kadar bu işlemi tekrar ediyoruz.

Son olarak ta en üstteki  lazanyalara tekrar beşamal sos dökerek ,buzdolabında bekletiyoruz .

Yukarıda da belirttiğim gibi lazanyaları önceden haşlamadım ,o yüzden lazanya yapraklarının yumuşaması için yaklaşık 4-5 saat buzdolabında dinlendirdim.
Afiyet olsun.




Yorumlar

  1. bizim evde en sevilen yemeklerdendir ellerinize sağlık..
    mutlu haftalar..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sizin tarifi de ziyaret edeyim .İnsan her seferinde değişik bir şeyler arıyor .Aynı yemeği iki kere yapınca aradan bir ay geçmesine rağmen "UFF YİNE Mİ AYNI YEMEK "nidaları yükseliyor hemen..

      Sil
  2. BU post BANA gelsin ozaman :))
    Emre Aydın a bayılıyorum !!
    Lazanya ya da :)))

    ellerine sağlık, çok sevgiler diliyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. uzaklarda yaşayınca duygusallık tavan yapıyor zaman zaman .en iyisi lazanyamızı yiyip tatil zamanını bekleyelim.sevgiler.

      Sil
  3. Gdo yu tıkladım:)) şimdide lazanyamı almaya geldim:) ah ah sormayın ben bu çocuklarla ne yapıcam bilmem . yaza bellerine ip bağlıycam heralde:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yazı atlattım mı biraz daha laftan sözden anlarlar .ama büyüdükçe dertleride büyüyor sözü çok dogruymuş .sağlıklı olsunlarda bize koşturmak kalsın..

      Sil

Yorum Gönder