Sosisli Makarna


Ben gelenekçi bir anneyim .Kızların küçük yaslardan itibaren mutfağa girmeleri gerektiğine inan yorum .Ellerine temizlik bezlerini ,cam silleri çok önceden verdim .Kendi islerini yapmayı öğrenmeleri gerekiyor .Mutfak kültürünü kendi çocuklarına  aktarmalılar .Ana dilleri gibi türk yemeklerini ,türk kültürlerini de bilmeleri gerekiyor.

Belki vatanımızdan uzakta yaşadığımız için daha kıymetli bu değerlerimiz .İstiyoruz ki güzel Türkçe konuşsunlar ,ülkelerini tanışınlar ,yurtlarını bilsinler .´´Tilkinin dönüp dolaşacağı yer kürkçü dükkanidir´´ hesabi ,vatanlarına dönsünler birgün.

Anne olarak isteklerimiz ,beklentilerimiz çok ama basarili olacakmıyız ,bilmiyorum .Zaman gösterecek herşeyi.

Mutfağa çocukları alıştırmak için yapılmış basit bir yemek ;sosisli makarna .

Kızımın elinden çıktı yemeğimiz ,ama  o kadar hevesli ki yapmaya pişirmeye ...Ocağı kendi yakmak ,sıcak tencereyi kendi karıştırmak istiyor.Benim de  ödüm kopuyor ,yanacak haslanacak diye.

Yaklaşık 2-3 cm kestiğimiz sosislerimizi, spagettilerimize geçiriyoruz.

Spagettilerimizi kırmamaya dikkat ediyoruz.

Tencerenin içerisine  koyduğumuz suyu kaynatıyoruz. içerisine tuz ve sıvıyağ ekliyoruz.

Suyumuz kaynadığın da  içerisine  spagettilerimizi  kırmadan koyuyoruz.

Yaklaşık 12 dakika haşladıktan sonra makarnalarımızı süzüyoruz.

Tencereye tereyağ koyarak ,eritiyoruz ve süzülmüş makarnalarımızı  ekliyoruz.

Arzu ederseniz servis tabağına aldıktan sonra ketçap dökebilirsiniz.

Ben makarnaların  bir kısmının üzerine  mantar sos ilave ettim.

Afiyet olsun.

Yorumlar

Yorum Gönder