Sufle Börek


Bu tarife börek demek ,haksızlık gibi geliyor bana .Daha çok  pizzaya benziyor .Ama söylemem gereken önemli bir nokta da böreğin biraz !!! yağlı olduğu.Sanırım tadı da  burada gizli.İsterseniz siz yağı biraz azaltarak deneyebilirsiniz bu tarifi .içerisin de karbonat olduğu için  böreğiniz çok kabarıp ,yumuşacık oluyor. Ben pişirmeden  bir gün buzdolabın da bekletiyorum ;vaktiniz varsa bolca yapıp buzluğa kaldırabilirsiniz  böylece elinizin altında her daim sizi bekleyen böreğiniz olacaktır .

-2 su bardağı süt
-3 adet yumurta
-yarım paket margarin
-1 cay kaşığı karbonat
-1,5 su bardağı rendelenmiş beyaz peynir
-3 adet yufka
-100 gr ince doğranmış salam
-2 adet domates
-2 adet sivri biber
-çörekotu
-tuz
-karabiber



2 su bardağı sütü genişçe bir kaseye alalım.

Yarim paket eritilmiş margarin,tuz ,karabiber,karbonatı koyup karıştıralım.

Bu karışıma  1,5 su bardağı rendelenmiş  beyaz peynir,küçük kesilmiş  salam ,biber ,domatesleri ekleyelim.

Yufkaları elimizle parçalayalım, Karışıma yufkalarımızı da ekleyelim.Hepsini kaşıkla hafifçe karıştıralım.

Yağlı kağıt serilmiş ,tepsiye karışımı ekleyelim.

Bir gece buzdolabında beklettiğiniz de daha yumuşak  ve lezzetli oluyor.

Tepsinin üzerine çörek otu serperek ,sıcak fırına verin .Üzeri kızarana kadar pişirin.Afiyet olsun.




Yorumlar

  1. yemek yapmaya bu kadar uzakken şimdi yemek blogu açacak kadar ilerletmişsiniz işi:)) ben de hiç bilmez, hiçte sevmezdim yemek yapmayı:) evlendikten sonra öğrendim ne öğrendiysem. ama şimdi çok seviyorum:)
    elinize sağlık
    bursa'dan kucak dolusu sevgiler

    YanıtlaSil

Yorum Gönder