Çilek Pudingli Kek

Yıllar önce daha pandispanyanın tarifini bilmezken ilk yaptığım kek tarifiyle hazırladım bu pastayı .Aslında amacım çocuklar için hemen bir kek çırpıp hazırlamaktı .Sonra ortaya yaş pasta görünümlü bu kek çıkıverdi.
Böylece evde ki hazır puding kullanılmış oldu .Keki sıcakken çok seviyorum ama soğuduktan sonra yemesem de olur .Yaş pastayı ise dışarıda yiyemem kreması  çok yağlı olur ,içimi kaldırır .O yüzden pastane de yaş pasta yiyeceksem ,kremalarını çatalla tabağın yan tarafına yığarım ilk olarak.Arada kalmış kek parçalarını didiklenirim.
En iyisi evde ,kendi ellerimle yaptığım yaş pastalar ,onlara hiiiiç dayanamam.
Yıllardır kullandığım klasik kek tarifim,

-3 yumurta
-1 su bardağı süt
-1 su bardağı sıvı yağı
-1 su bardağı şeker
-3,5 su bardağı un
-1 paket kabartma tozu
-1 paket vanilya
İçi için
-1 paket çilekli puding (üzerindeki tarife göre pişirdim yalnız içene şeker değil çilek marmeladı koydum.
 Üzeri için
-1 paket krem şanti
-renkli pasta süsleri
Kek için ilk olarak yumurta ve şeker yaklaşık 10 dakika mikserle iyice çırpılır.Diğer malzemeler eklenerek çırpmaya devam edilir.
Ben silikon yuvarlak kek kalıbımı kullandım .Ama memnun kalmadım .Acil kelepçeli kek kalıbı almam gerek.Söz veriyorum artık kullanıp çöpe atmayacağım.(Diğer teflon kek kalıplarım kağıt gibi soyulmuştu ,o yüzden çöpü boyladı)
Kek pişerken fırının kapağı 15 dakika hiç açılmaz .yaklaşık 25 dakika da pişti benim kekim.Kürdanla kontrol ettim .Olmuştu .
Çıkarıp soğumasını bekledim .Ortadan ikiye bıçakla kestim .Şekerli suyla iki katın üstünü de ıslattım .
Birinci katın üzerine pişirdiğim soğumuş çilekli pudingi yavaşça koydum .Spatulayla düzeltim.
Üzerine diğer keki kapatarak en üste krem şantiyi sürdüm.
Veee üzerine bolca renkli pasta süsü .Yaş pasta görünüşlü kolay kekimiz hazır bile....

Yorumlar

  1. Çilekk çileği çok severim:)) çilek, salata çeşitleri ve bitter çikolata dedilermi yatıya giderim:)) yaprak sarmasına oturmaya giderim):) ellerine sağlık canım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aman kimse duymasin bunu canim.seni kandirmak isteyen bir tabak sarma,bir cilekli pastayla kapina gelir..)

      Sil
  2. bende dışarıda pasta yiyemiyorum çok ağır geliyor,e yapımı en iyisi,eline sağlık canım nefis görünüyor..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. birde kremalari cok yagli oluyor.goruntu super ama bazen mide agrisi yapiyor disardaki pastalar..

      Sil
  3. Ev yapımı herşey bence de mükemmel oluyor, elinize sağlık.

    YanıtlaSil
  4. merhaba canım:) ziyaretini iadeye geldim... Pişmaniyeli pastamı beğenmişsin teşekkür ederim:) Senin de blogun harika ve nefis tatlarla dolu ellerine emeğine sağlık...
    Pastandan kaptım bir dilim... Canım daha sık görüşmek için seni izlemeye aldım sende beni alırsan sevinirim sevgilerimle... öptüm:)

    YanıtlaSil
  5. O dilim benim olmalıydı..:))gecenin bu saatinde nasıl canım çekti..
    Ellerine sağlık canım..

    YanıtlaSil
  6. Hemen iadeyi ziyarete geldim ellerine sağlık.Çilek mevsimi geldi artık farklı farklı bir çok lezzet çıkar ortaya.Her zaman beklerim sevgiler.

    YanıtlaSil
  7. hiç böyle bir kek denememiştim...
    iyi fikir...
    ellerine sağlık canım...
    sevgiler...

    YanıtlaSil
  8. dışarda yaş pasta yemeyeli yıllar olmuş.sen yazınca anladım:)) banada çok yağlı gelir ama yinede ayırt etmem pek..ama senin kek daha harika görünüyor.ellerine sağlık.....

    YanıtlaSil

Yorum Gönder