Hingel


Zaman ne kadar hızlı geçiyor değil mi?Günler birbirini kovalıyor ,mevsimler gelip geçiyor  ömrümüz azalıyor .Ömür dediğin nedir ki "bir varmış bir yokmuş".Yaşımızın ,gençliğimizin kıymetini bilmiyoruz  kaybedince anlıyoruz değerini.Çocukken biran önce büyümek 18 yaşına gelmek isterdim .Sanırdım ki Amerikan filmlerinde ki gibi 18 yaşında her şeyi yapabilirsin.18 yaş geldi de geçti .Şimdi o günlerimi hatırladıkça ne safmışım ,ne çocukmuşum diyorum.18 yaşında evlenip yuva kuranlara bu sorumluluğu alabilenlere şaşırıyorum ,onları tebrik ediyorum .Ben o yaşlar da hiç bir şeyden anlamayan ,aklı bir karış havada bir çocukmuşum.Evlendiğim de 25 yaşındaydım .ilk kızımı da 27 yaşım da kucağıma aldım .Zaman beni  olgunlaştırdı.Şimdi çocuk günlerimi bir özlemle hatırlıyorum .Gönlümde o günlerin sıcaklığı ,samimiyeti,,,

Bugün ki tarifimiz çocukluğumuz dan kalma bir lezzet .Anadolunun her yöresinde yapılan farklı isimlerle adlandırılan bir tat.Anadolu da ismi hingel,pirhu,peynirli mantı olarak geçiyor .İsimler farklı ama tat aynı.Yoğun tereyağıyla vazgeçilmez.
-Yarım kilo un
-1 yumurta
-tuz
-yaklaşık 250 gr köy peyniri
-2 yemek kaşığı tereyağı

Hamur için ,unu yumurta ve yeterince tuzu ilave ederek karıştırıyoruz .Sert bir hamur elde ediyoruz.
Hamuru bezelere ayırıp üzerine nemli bir bez örtüyoruz.
Hamuru merdane yardımıyla açıyoruz .
5x5 cm ebatlarında kareler halinde kesiyoruz.
İçerisine peynir koyarak ,üçgen şeklinde kapatıyoruz.
Tencereye yaklaşık 2 lt su koyarak kaynatıyoruz.İçerisine  tuz ilave ediyoruz.
Kaynar suyun içerisine peynirli mantıları tek tek atıyoruz.Arada karıştırarak  birbirlerine yapışmamasını sağlıyoruz.
Hamurlar suyun üstüne çıktığında pişmiş demektir.Ocağın altını kapatarak servis tabağına alıyoruz.
Tereyağını eriterek arzu ederseniz içerisine kırmızı biber ekleyebilirsiniz.
Afiyet olsun.

Yorumlar

  1. Yanıtlar
    1. sagol canim,kocaman iki tabagi bitirdim.sistim resmen.

      Sil
  2. bende zaman zaman çocukluğumu,gençliğimi hatırlayıp derin bir içi çekerim ama nafile o günler artık geride kaldı malesef:(
    hıngeli çok severim ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
  3. Bizde buna kulak diyorlar:)
    çok güzel oluyor
    kokusunu duyar gibiyim):)
    ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ne ilginc isimleri var peynirli mantinin.hingel de ne anlama geliyor bilmiyorum.ermeni mutfaginda cok yapilirmis bu yemek.

      Sil
  4. Hınkal ennnn sevdiğim mantıdır
    Bayılırımmmm
    Ellerine sağlık
    Nefis görünüyor
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  5. peynirli mantı denemedim ama nefistir eminim..eline sağlık..

    YanıtlaSil
  6. Bloğunuzdaki tarifleri ilgiyle takip ediyorum.Fakat sizden başka bir konuda yardım talep ediyorum.Geçen ay açmış olduğum bloğuma farklı ülkelerden gelen ziyaretçiler için dil seçeneğini nasıl ekleyebilirim.Sizin bloğunuzda bu dil seçeneği olduğu için size sormak istedim.Bu konuda bana yardımcı olursanız çok minnettar olurum.Saygılarımla...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. selam. burada verecegim linkden google translate aracini kolayca blogger a ekleyebilirsiniz. http://translate.google.com/translate_tools?hl=tr bu link e gidip gerekli alanlari doldurduktan sonra sag tarafta gözüken "add to blogger" butonuna tikliyarak kolayca ceviri programini blogunuza ekleyebilirsiniz.

      Sil
  7. ne desen haklısın..mantı da bir güzel olmuş ki.ah yapsa biri ikram etse:)çok tembelim çok!

    YanıtlaSil

Yorum Gönder