Kayseri mantısı

Üzeri bol sarmısaklı yoğurtlu  soslu dumanı tüten mantıya kim hayır diyebilir ki ?Biz de hayır diyemedik .Kayınvalidem koca bir tencere yaptı  .Hepsini bir oturuşta bitirdik .Mide spazmı geçiyorduk ailece .Tadı nefisti ,yılların tecrübesinin konuştuğu mantı tarifi sizin için aldım .

İçi için gerekli malzemeler ,
-250 gr kıyma
-1 orta boy soğan
-1 çay kaşığı karabiber ve tuz

Üzeri
-Sarmısaklı yoğurt
sosu için
-1 yemek kaşığı tereyağını yarım yemek kaşığı salçayla ezerek ayrı bir yerde pişirelim.

Hamurumuzu yapmak için gerekli malzemeler,

-1 yumurta
-1 çay kaşığı tuz
-yaklaşık yarım kilo un
-1 çay bardağı su

Hamuru yapmak için yumurtayı suyla çırparak tuzu ilave ediyoruz.
İçerisine azar azar unu ilave ediyoruz .
Hamurun kıvamı kulak memesinden biraz daha katı olmalı .
Hamuru sürekli yoğurarak kıvamına getiriyoruz.
Üzerini nemli bezle örterek 15 dakika dinlendiriyoruz.
Hamuru 5 eşit parçaya ayırıyoruz .
Bir bezeyi  alarak tezgahı unlayarak  hamuru açmaya başlıyoruz.
Hazır yufkadan daha kalın olacak şekilde hamuru açıyoruz.
3*3 cm ölçülerinde kare şeklinde kesiyoruz.
İçerisine iç malzemeden ilave ederek kapatalım .(Üçgen şeklinde veya bohça şeklinde)
Diğer bezeleri de aynı şekilde hazırlıyoruz.
2 lt suyu tencereye  alarak ,biraz tuz koyalım ve kaynatalım .Kaynayan suya mantıları atalım ,hamurlar üste çıkmaya başladığında beş dakika daha kaynatalım .Ocağın Altını kapatalım.

Servis tabağına susuz olarak bir kepçe mantı koyalım .
Üzerine sarmısaklı yoğurt ve sosunu ekleyelim.
Mide ilacınızı da yanınızdan eksik etmeyin....



Yorumlar

  1. ELLERİNE SAĞLIK HARİKA ALDIM TABAĞI:))

    YanıtlaSil
  2. Mantı deme.Mantı deme. En sevdiğim yemeye doyamadığım tek yemektir. Çokta güzel görünüyor. Keşke tadımlık olsaydı şimdi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aninda bitti koca tencere,bizde ailecek bayiliyoruz mantiya..

      Sil
  3. Canım yaa ben buraya ödülümü almaya gelmiştim ama mantıyı falan görünce dayanamadım Eline sağlık.
    Ödül için tebrik ediyorum ve kendi adımadaçok çok teşekkürler ediyorum,kocaman sevgiler..

    YanıtlaSil
  4. Kim demiş hayır diye... onun hakkını ben alayım. afiyet olsun ..

    YanıtlaSil

Yorum Gönder