Krep

Yıllardır doğru düzgün bir krep yapamadım .Değişik tarifler araştırdım ,denedim bir türlü tutturamadım.
İçerisinde 2 yumurta olan tarifler omlet oldu ,karbonat fazla kaçtı ,yağı az geldi .Yani aksilikler beni buldu üzerine de beceriksizliğim eklenince çocuklarım lezzetli krep yiyemedi bir türlü.

Anneanne ,babaanne geldiğinde akıtma yaptı bizde  böylece modern adıyla kreplerimizi bol nutellalı  veya bol peynirli yeme şansına eriştik.

Kayınvalidem ,çocuklar okuldan geldikten sonra mutfağa geçti ve çok lezzetli krepler yaptı.Kızlarım da babaanne akıtmasına bayıldı .Hatta küçük kızım "Babaanne sen Türkiye'ye gidince annemi ara ,telefonla anneme anlat "bile dedi.

Tarifi sizlere de tavsiye ederim .Geçen yaz Fransa, Nantese gittiğimiz de o şehrin kreplerinin çok meşhur olduğunu söylemişlerdi biz de küçük bir restaurantta denemeye  karar verdik .İçerisine bal ve ceviz sürülmüştü.Kayınvalidemin yaptığı krep onlardan çok daha lezzetliydi.İşte malzemeleri ve yapılışı,

-1 yumurta
-1 su bardağı süt
-3 su bardağı su
-yeterince tuz
-yarım fincan sıvı yağı
-1 çay kaşığı karbonat
-yaklaşık 3 su bardağı un
Tüm malzemeleri karıştırıyoruz .Boza kıvamında olması gerekiyor .
Teflon tava yı ocağa alarak,iyice kızdırıyoruz.
Yaklaşık 1 kepçe tavanın ortasına dökerek  hamuru tavanın her yerine eşit olarak dağıtıyoruz.
Arka tarafı iyice pişince ters yüz yapıyoruz.
Her iki yüzünü pişirdikten sonra servis tabağına alarak sıcak servis yapıyoruz .
Afiyet olsun.

Yorumlar

  1. Ellerine sağlık eşiniin annesinin ,sevgiler...

    YanıtlaSil
  2. Benimde arşivde bekliyor akıtma fotoğrafı ama bir türlü sıra gelmedi..:))
    Çok severim,ellerine sağlık canım..
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  3. Canım,
    ellerine sağlık. Nefis görünüyor. 3 su bardağı su acaba unmu olacaktı?
    Sevgiyle kal.

    YanıtlaSil
  4. Krebe bayılırımda, bu unsuz mu onu anlayamadım.Un yoksa ne tutuyor?Çok cıvık olurda.sevgilerle

    YanıtlaSil
  5. Tamamen benim hatam unu yazmayi unutmusum.sonradan ekledim.affola...

    YanıtlaSil
  6. MEHTAP TANTIUS26 Nisan 2012 20:47

    Ben sadece sutle yapiyorum hic su koymadan.. Ayrica kabartma tozu ve zeytinyagi konulmak zorunda degil ama illaki kabartma tozu koyacam diyorsan (ein tipp) kabartma tozunun uzerine bir iki damla limon suyu damlat.. kabartma tuzu kullandigin her sey icin (kek-pasta z.b.) gecerli bu tipp..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sen yaz bana tarifini mehtapcim.yillarca bu krep yedi beni.sirf sutlede denemistim onceden.dagilmisti.birsey yanlisti ama bulamadim.bu tarifide kayinvalidem verdi,birde yapti.cok begendik.sevgiler..

      Sil
    2. MEHTAP TANTIUS26 Nisan 2012 21:04

      Askim yaa... Ben hemen hemen her seyi eski usul goz karari ile yaparim. Ama söz bir dahaki sefere senin icin not alacam..
      Krepte önemli olan galiba un-sut ayari.. digerleri detay.. yagi cok azicikta olsa tavaya koydugun icin cok onemli degil.. kabarmamasi da gerektigi icin kabartma tozuda onemli degil.. Galiba yani benim fikirlerim bunlar:)))) Herkesin zevki farkli olabilir tabiki..

      Sil

Yorum Gönder