Kıymalı Poğaça


Blogları ,yemek sitelerini fırsat buldukça ziyaret ediyorum.Gördüklerimi ,beğendiklerimi  kendi mutfağımda da denemeye çalışıyorum.Özellikle resimleri güzel olanlar dikkatimi daha çok çekiyor .İştahımı kabartıyor .Sevgili "Tatlılar Gülcan"da gördüğüm poğaçalar,bana pastane poğaçalarını hatırlattığı için denemek istedim .Ben tarifte bazı değişiklikler yaptım."Tatlılar Gülcan da"peynirliydi ben ise kıymalı yaptım .

Yaş mayayı önceden alıp ,buzluğa koymuştum .Daha sonra aklıma geldiğin de ise tazeliğinden emin olamadım ,kabarmasını garantiye almak için hamura yarım çay kaşığı da karbonat koydum.İyi ki de koymuşum ,hem yaş maya hem de karbonatla poğaçalar yumuşacık oldu .
Ölçülerden yaklaşık 3 tepsiye yakın poğaça çıktı .Arzu ederseniz ilk deneme de siz ölçülerin yarısını yapabilirsiniz.İşte pufuduk poğaçaların malzeme listesi...
-2 su bardağı ılık süt
-yarım su bardağı sıvı yağı
-2 tane yumurta beyazı(sarıları üzerine ayrılacak )
-1 çay kaşığı tuz
-1 tatlı kaşığı şeker
-1 adet yaş maya
-yarım çay kaşığı karbonat
-birkaç damla limonsuyu
-yaklaşık 1 kg un.
İçi için ,
-300 gr kıyma
-1 kuru soğan
-1 kaç dal maydanoz
-yeteri kadar tuz ,karabiber

İlk olarak süt ılıtılır,(Parmağınızı dokundurduğunuzda dayanabilir ısıda olması gerekiyor .)
Ilık sütün içerisine Sıvı yağı ,tuz ,şeker,yumurta beyazı ilave edilir  ve elle karıştırılır .Bu aşamada metal kaşık kullanmamak gerekiyor .Hamurun kabarmasını engelliyormuş.İçerisine yaş maya yine elle ezilerek katılır.Yaklaşık 15 dakika tezgahta mayalanmaya bırakılır.(Bu aşama da  yarım çay kaşığı karbonat ekleyip üzerine birkaç damla limon ilave ettim.)
Yavaş yavaş un ilave edilir ve bir taraftan da yoğurulmaya başlanır .Ben yaklaşık 1 kg un kullandım .Kulak memesin yumuşaklığın da hamur yapılır .(Zamanın da bu kulak memesi kıvamını anlayabilmek için diğer elimle kulak memesi incelemişliğim vardır!!!)
Üzerine nemli bez örtülerek ılık bir ortamda bir süre daha mayalanması sağlanır.
İçini hazırlamak için 1 yemek kaşığı sıvı yağ ve rendelenmiş soğan kavrulur .İçerisine kıyma eklenir bir süre daha kavrulur .Baharatlar ilave edilir ocağın altı kapatılır ve arzu edilirse ince kıyılmış maydanoz konulur.

Mayalanmış hamurdan cevizden biraz daha büyük parçalar koparılır .Elle yuvarlanır .Masanın üzerinde bastırılarak düzeltilir.İçerisine soğuyan kıymadan konularak yuvarlak bir şekil elde edilmeye çalışılır.Birleştirme yeri alta gelecek şekilde yağlı kağıt serilmiş tepsiye dizilir.
Üzerlerine yumurta sarısı sürülerek ,önceden ısıtılmış fırın da 180 derece de üzerleri karamel rengini  alana kadar pişirilir .Herkese mutlu hafta sonları .. 

Yorumlar

  1. eline sağlık canım harika görünüyor,bir tane aldım çayımın yanına..

    YanıtlaSil
  2. ellerıne sağlık poğaçalar harıka gorunuyor şimdi kahvaltıda olsa ne ıyı olurdu

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. biz kahvaltiya birakmadan hepsini bitirdik canim.bayildi cocuklar.

      Sil
  3. merhaba,pogacalar cok istah acici gorunuyorlar,ellerine saglik...sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tesekkur ederim.biz de cok sevdik.aninda bitti pogacalar.

      Sil
  4. Çok nefis görünüyor.Harika kabarmış.Sevgiler:)

    YanıtlaSil
  5. güzel güzel kızarmışlar, mis gibi de kokar onlar şimdi, ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil

Yorum Gönder