Mücver-kayınvalidemin geleneksel tarifi


Yıllardır tek  kötü alışkanlığım her gün birkaç tane içtiğim sigaraydı .Herseferinde de ben tiryaki değilim ,istediğim zaman bırakabilirim  diye gönül rahatlığıyla içtim .Son bir kaç aydır ise sigara içmek için sürekli sebep bulmaya başladım .AAA hava çok güzel ,kar yağdı ,kahve çok güzel koktu diyerek ,sigara yakmaya başladım.Tenimde ,ciğerlerimde etkisini hissetmeye başladım.
Kesinlikle kötü bir alışkanlık ,tiryakilik.Eşimin de çok sigara içiyor olması benide sigaraya daha çok yakınlaştırdı."Üzüm üzüme baka baka kararır "hesabı.
Yine de hemen sigarayı bırakacak iradem yok .Hergün üç tane içmeye karar verdim.İradem şimdilik bu kadarına  müsade ediyor.
- 1 ortaboy soğan
-1 kabak
-1 tutam dereotu
-2 yumurta
-1 çay kaşığı karabiber
-1 çay kaşığı kimyon
-yeterince tuz
-1 çay kaşığı karbonat (ÜZERİNE BİRKAÇ DAMLA LİMON)
-5 yemek kaşığı un

Kabağı  rendeleyerek suyunu süzüyoruz.soğan ayrıca rendelenerek tüm malzemeler karıştırma kabına alınır.
İyice karıştırılarak  kızgın yağa kaşık yardımıyla dökülür .
Kaşığın ucuyla değil yan tarafıyla yağın içerisine tek tek konur.
Hamuru sıkışık sıkışık dökmemek gerekiyor .Birbirlerine yapışabilir .
Kızaranlar alınarak ,kağıt havlu üzerinde bir süre bekletilir .ve servis yapılır .Herkese afiyet olsun.

Yorumlar

  1. bende yıllarca deli gibi sigara içtim,bundan altı ay kadar önce bıraktım,o kadar çok içerdimki bıraktığıma kimse inanamadı,öyle ikiyle üçle olmuyor canım farkında olmadan çoğaltıyorsun,bence tamamen bırak.
    mücveri çok severim eline sağlık canım..

    YanıtlaSil
  2. nasil biraktin bu mereti ya?vallahi beni esir ediyor.kahveyle sigara icmezsem kendime gelemiyorum.sonrada o kadar kiziyorum ki kendime...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. dudak tiryakisi26 Nisan 2012 14:32

      iç yaw boş ver kafana takma. içmiyenler napıyomuş ki. bin yıl mı yaşıyormuş.

      Sil
  3. Canım bende üç yıl oluyor hemen hemen sigarayı bırakalı
    hemde öyle bir dönemde bıraktımki anlatamam...
    insan kendine güç vermeli ...
    sanırım herşey beyinde bitiyor...
    gerçi ben çok fala içmiyordum kokusunu hiç sevmedim...
    mücveri çok severim olsada yesek:))
    ellerine sağlık size afiyetler olsun....

    YanıtlaSil
  4. bırakmak istediğiniz anı yine sizin vücudunuz size söyler ve o zaman inanın hiç zorlanmadan bırakırsınız...
    mücver çok iştah acıcı gözüküyor, ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
  5. Ellerine sağlık.Mücveri çok severim.Sevgiler:)

    YanıtlaSil
  6. Tariflerin çok güzel, mücver nefis görünüyor Bursa'dan sevgiler selamlar size..

    YanıtlaSil
  7. Ellerinize sağlık, bayılırım mücvere. Sigaraya gelince, hayatımda hiç tatmadım.Herhalde 48 yaşıma geldim, artıkta denemem.

    YanıtlaSil
  8. Canım,
    ellerine sağlık. Çok güzel olmuş mücverin.
    Sigara illetini eşimin nedeniyle yıllarca bende (içmediğim halde) çektim.O kadar istiyordum ki bırakmasını. Sonra aniden bırakıyorum dedi ve 5 yıldır(çok şükür) içmiyor. Dinlediklerime göre zamanla diye bir şey yokmuş. Hemen ve aniden bırakmak gerekliymiş. Gördüğün gibi önceleri tek sigarayla yetinirken şimdi 3 e razı olmuşsun. Bu (inşAllah olmaz) gittikçe çoğalacak ve seni daha da bağımlı yapacaktır. Aslında sevmeyerek kendini biraz hazırlamışsın. Hadi karar ver ve bu işi kökten çöz canım.
    Sevgiyle kal.

    YanıtlaSil
  9. Ellerinize kolunuza sağlık,çok güzel bir tarif.Mücvere bayılırım.
    Sevgilerimle:)

    YanıtlaSil
  10. En sevdiğim lezzetlerden biridir mücver. Ellerinize sağlık,nefis bir tat. Afiyet olsun, sevgiler.

    YanıtlaSil
  11. Aynen canım ya,ben günde 1 tane içmeye çalışıyorum kendimi tutuyorum daha fazla içmemek için..
    Ahh keşke tamamen bırakabilsek..
    Mücver nefiss görünüyor..
    Ellerine sağlık canım..

    YanıtlaSil

Yorum Gönder