Paça çorbası

Kokusu ağır olsa da tam bir sağlık deposu .Bu çorbayı hic içmeyen ,tadınıhic bilmeyen bir kişi -iiihhh -asla içmem ,çok iğrenç diye bas bas bağırır.Ben deniz gibi acemi bir yemek yazarı bile zamanın da böyle düşünüyordu ,ta ki yogun ısrarlara dayanamayarak kaşığın ucuyla tadına bakana kadar  sonra bayıldı.
Simdi ise paçaları fazladan haşlayarak ,buzdolabına koyuyor ve bu lezzetten mahsur kalmaması için diğer çorbalara bile ilave ediyorum.

-2  adet inek paçası veya 4 koyun paçası (Ben Almanya da koyun paçası bulamadığım için inek paçası kullanıyorum)
-5 su bardağı su
-3 çorba kaşığı un
-2 çorba kaşığı yoğurt
-yarim limon suyu
-1 yumurta sarisi
-tuz

Temizlenmiş ve ocağın üzerin de ütülenmiş paçalar düdüklü tencereye alınır.Üzerine 5 su  bardağı su konarak kaynamaya bırakılır.Üzerin de olan köpükler kepçe yardımıyla alınarak atılır.

Düdüklünün kapağı kapatılır.

Yakalaşık 1.5 saat kadar pişirilir.Jelatinini salması için paçaların uzun süre kısık ateşte pişmesi gerekir.

Diğer tarafta yumurta sarisi ,yoğurt,tuz,un,limon suyu  çırpılır.

Pişen paçalar tencereden çıkarılarak ,varsa eğer üzerindeki etlerden sıyrılır.(varsa diyorum ben hic bir paçanın üzerin de et bulamadam)Siz bulursanız aman ziyan etmeyin doğrayıp tencerenin içerisine ekleyin.

Tencereye yumurta sarisi  ve yoğurtlu karışım yavaşça ilave edilir.Kesilmemesi için adeta tencereye damlatılır ayni anda  karıştırılır.Yetenek bu olsa dediren el çabukluğu hareketleri devreye girer.

Bir taşım daha kaynamaya bırakılır.

Ayrı bir soslukta sirke ve dövülmüş sarımsak iyice karıştırılır.

Çorba kasemize aldığımız paça çorbasının üzerine istenildiği kadar  sirkeli sarımsak dökülür.

Aman dikkat ,benim kardeşim kadar çok sarımsak dökerseniz bayılacak duruma gelebilirsiniz.

Yorumlar

  1. aa yok hiç kokuyo falan demem..daha önce hiç içmedim bu çorbadan ama nefis bişeye benziyo.....ellerine sağlık.....saımsak soğan konmasında ben her çorbayı severim:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Valla disalcigim,bende yillarca icmedim bu corbayi sonrada vazgecemedigim bir lezzet oldu cikti.ben okadar cok sarmisak koyuyorum ki tansiyonumu oynatiyor.

      Sil
  2. hiç içmedim..olsa içer miyim..biraz şüpheli:))ellerine sağlıkk..sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tavsiye ederim ozellikle cocuklara .kemik gelisimlerine yardimci oluyormus..burnunu kapatip icmeyi dene..)

      Sil

Yorum Gönder