Browni

Aslında bu pastanın o kadar çok adı var ki ..Kimisi ıslak kek ,diyor kimisi browni ,kimisi kunta kinte kek  .Ama ben tarif defterime eski adını yazmışım .Kunta -kinte kek .Sanırım ismi çocukluk günlerimizin dizisinden geliyor .Meşhur siyahi köle kunta -kinte .
Acil misafirlerim için tatlı yapmam gerekiyordu ,mikser yardımıyla çok kısa sürede hazırladım ,yeni kek kalıbımı kullandım.İlk defa  da kalıbı sıvı yağ ile değil margarinle yağladım  ve kalıbın özellikle altına margarin sürdüm ,kenarlarına iyice kabarması için yağlamadım .O kadar güzel kabardı ki .Defalarca yapmama rağmen ilk defa bu kadar puf puf oldu.
İşte malzeme listemiz,
-2 su bardağı şeker
-4 yumurta(evde ancak 2 yumurta bulabildiğim için 2 yumurtayla yaptım)
-2 su bardağı un
-1  paket eritilmiş margarin(Ben bu sefer 1 su bardağından bir parmak az sıvı yağı kullandım)
-1 su bardağı süt
-1 parmak vanilya
-1 parmak kabartma tozu
-4 yemek kaşığı kakao
İlk olarak yumurta ve şeker iyice çırpılır.
Eritilmiş margarin ve kakao ,süt ilave edilir.karıştırılır ,Bu malzemeden 1 su bardağı ayrılır.
Kalan malzemeye un ,kabartma tozu,ve vanilya ilave edilir.
Margarinle yağlanmış kalıba dökülür,180 derece ısıtılmış fırında yaklaşık 35 -40 dakika pişirilir .Pişip pişmediği kontrol edilir .Pişen kek fırından çıkarılır ve sıcakken üzerine 1 su bardağı ayırdığımız karışım dökülür .Soğuyunca kalıptan çıkarılır ,arzu edelirse çikolata sosuyla servis yapılır .Afiyet olsun.

Yorumlar

  1. ellerine sağlık ,vazgeçemediğim bir lezzettir

    YanıtlaSil
  2. browniyi bende cok severim fakat ben boylesini denememistim, uzerine sivi dokmuyorum, ayriyeten icerisine cevizde koyuyorum...
    siz islak kek gibi yapiyorsunuz herhalde ^^ denemekte fayda var :)

    YanıtlaSil
  3. çoook severim çooook...
    1 dilimde benim için ye lütfen...
    eline emeğine sağlık canım...
    kocaman sevgiler...

    YanıtlaSil
  4. ellerine sağlık canım.çok lezzetli gözüküyor.yıllar geçse de çocukluğumu hatırlatan lezzetlenderdir.sevgiler...

    YanıtlaSil
  5. ne zamandır yapmıyordum bizde çok sevilir bu kek ben hep sıvıyağlı yepıyorum yumuşaklığı bu yüzdendir diyebilirim,ellerine sağlık,kunta-kintede güzel isimmiş :)

    YanıtlaSil
  6. keklerin kraliçesi diyorum ben bu keke:)
    ellerine sağlık canım..

    YanıtlaSil

Yorum Gönder