Bruschetta

Bruschetta italyan lokantalarında ,pizzacıların da sık rastlayabileceğiniz bir lezzet .Yemeğinizi beklerken aperatif olarak masanıza gelir ve tadına dayanılamayarak yemek öncesi bir güzel karın doyurulur.Aslında tarifin orjinalinde yumurta ve peynir yok ama ben biraz çeşitlendirmek istedim .Taze nane ,sızma zeytinyağı ,sarmısak ,peynir birleşimi kötü olabilir mi ?Bizim kahvaltı soframızı süsledi  ve evi bir anda nane- sarmısağın mis gibi kokusu doldurdu.İster akşam yemeğinde ister sabah kahvaltısında kısa süre de hazırlayabileceğiniz son derece hafif ve pratik bir yemek.

-1 tane uzun baget ekmeği
-1 kase kadar küçük doğranmış domates
- 1 diş samısak
-deniz tuzu
-1 yumurta
-birkaç dal taze nane
-sızma zeytinyağı
-yarım kase kadar rendelenmiş kaşar peyniri

 Yumurta karıştırma kabına konularak çırpılır.Doğranmış domatesler eklenir ,benim marketten aldığım domatesler kafama yanlışlıkla düşse  kanatacak kıvam da olduğu için ,kesme ve doğrama işini ben yapmadım .Bu aralar ki son keşfim doğranmış ,domates konservesi.Salça alırken mutlaka birkaç kutu alıveriyorum.Yemeklerin içerisine bazen bir kaşık ondan atıyorum.Salçadan daha lezzetli belki de daha mı sağlıklı orasını bilemiyorum.
Diğer malzemeler de eklenerek ,karıştırılır.Baget ekmeği ortadan ikiye kesilir, ben 8 parça bruschetta elde ettim.Üzerine malzeme paylaştırılır .Kalan zeytinyağı da kaşıkla üzerine bölüştürülür.
Fırının ızgara kısmı ısıtılarak ,üzerleri kızarıp kaşarlar eriyene kadar pişirilir. Afiyet olsun.

Yorumlar

  1. :) ellerine sağlık:9 güzel lezeetler,virde yemek istiyorum onları :) sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kugucum,sevile vereyim bir tabak,slklntisini unutur bu ekmeklerle.

      Sil
  2. Ohhh bayilirim ben buna..Ozgur tatlar canim..profildeki pastayi senmi yaptin? Seker hamuru kullanmissin sanirim, tariflerinde hangi yerde??? bana iki haftaya kadar kolay ve guzel seker hamuru tarifi lazim. Cok tarif var ama en kolayini ariyorum varmi bilgin, verebilecegin recipen?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. profildeki resim yanlizca gercek degil.ama oyle guzelini yapabilmeyi isterdim.

      Sil
  3. hııım... bu çok leziz bir şeye benziyor...
    ve harika görünüyor...
    1 dilim alıyorum...
    ellerine sağlık canım...
    kocaman sevgiler...

    YanıtlaSil
  4. ellerine sağlık bu saate bile canım çektiğine göre çok lezzetli olmalı.sevgiler..

    YanıtlaSil
  5. çok severim canım ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
  6. Bende bayatlamış ekmekleri bu şekilde değerlendiriyorum ve kahvaltıda güzel gidiyor:)ellerine sağlık arkadaşım.Sevgiler

    YanıtlaSil
  7. Ellerine sağlık canım,nefis bir lezzet.
    Ben de bayat ekmekleri böyle lezzet'lendiriyorum.
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aslinda benim bagette bayatlamisti .iyi oluyor degerlendirmek.

      Sil
  8. ELLERİNE SAĞLIK CANIM...
    KANDİLİN MÜBAREK OLSUN...

    YanıtlaSil
  9. Bruschetta İtalya'da yediğimde tadına doyamadığım bir lezzet. dediğin gibi sarımsak- zeytinyağı olurda sevilmez mi?? evde sık sık yaptığım bu lezzeti yiyipte beğenmeyen yok. ellerine sağlık canım :))
    Kandilin Mübarek Olsun...

    YanıtlaSil

Yorum Gönder