Çatlak Kurabiye



Sitemiz de oturan tüm Alman komşularım  yaşlı .Yaşlı dediysem ;yaşı ilerlemiş gönlü genç insanlar.Kimisi 80ine merdiven dayamış ,kimisi de 70 lerinde emekliliğin keyfini sürüyor .Hayranım onlara ,Sabah kalkıp koşuya çıkmalarına ,taze alman ekmeği almak bahanesiyle karı koca elele yürüyüş yapmalarını ,bahçe dekorasyonlarıyla ilgilenmelerini gıpta ederek seyrediyorum.
Güneşli havalar da 20 lik sevgililer gibi bahçelerinin bankında diz dize oturmalarına ne demeli...Sanki yaşlı ,içi geçmiş karı koca değil .Taze sevgililer .
İstemeden konuşmalarını duyuyorum .Her bir cümlenin için de "canım ,aşkım "sözleri.Evliliklerin de uzun yılları devirmişler ama birbirlerine saygılarını ,özenlerini hiç kaybetmemişler.İmrenmemek elde değil.
Bugün yaptığım komşularıma da ikram edeceğim cookie tarifine  .Geç bu modern isimleri derseniz ,kahvenizin yanın da yiyebileceğiniz.sert kurabiyeye .Namı diğer "çatlak kurabiye"

Gerekli Malzemeler,
-2 su bardağı un
-2 adet yumurta
-1 paket kabartma tozu
-yarım su bardağı toz şeker
-1 çay kaşığının ucu tuz
-yarım su bardağı sıvı yağı
-1 paket vanilya
-1 kahve fincanı kakao
-kurabiyeleri bulamak  için yarım su bardağı pudra şekeri

Pudra şekeri hariç tüm malzemeler ,karıştırma kabına alarak karıştırılır.İyice yoğurulur.
Oldukça sert bir hamur oluyor .Buzdolabına konarak en az iki saat dinlendirilir.
Dinlenmiş hamurdan cevizden biraz küçük parçalar koparılarak yuvarlanır.
Pudra şekerine batırılarak her tarafı pudra şekerine bulanır .
Aralıklı olarak tepsiye yerleştirilir .Bu ölçülerden 38 adet küçük kurabiye çıktı .
Fırın tepsisine  yağlı kağıt serilerek ,fırın önceden ısıtılır.
180 derece de tam 15 dakika pişirilir .Herkese afiyet olsun.catlak kurabiye tarifini 75.hafta porselen demlik cay etkinligi icin bir dilim dus 'e gonderiyorum.


Yorumlar

  1. nefis bir kurabiye olmuş hayatım eline sağlık sevgilerle...:)

    YanıtlaSil
  2. Ne güzel görünüyorlar, çayın yanında pek güzel gitmiştir..

    YanıtlaSil
  3. çok güzel gözüküyorlar...ellerinize sağlık..sizi izlemeye aldım.bana da beklerim.sevgiler....

    YanıtlaSil
  4. kakaolu olan herşeye ama herşeye bayılırım...
    çayla çok iyi gider...
    ellerine sağlık canım...
    kocaman sevgiler...

    YanıtlaSil
  5. çayımın yanına olsada yesem canım.harika olmuşlar.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
  6. İnşallah bizde eşimle öyle oluruz
    Ellerine sağlık arkadaşım
    Gerçekten çok güzel görünüyor.Tarifi aldım Sevgiler

    YanıtlaSil
  7. Teşekkürler tarif için yayınladım, desteğin için de ayrıca teşekkürler.

    Sevgiler,
    Evren

    YanıtlaSil

Yorum Gönder