Çikolata Dilimleri

Herkese iyi kandiller ,bu arada belirtmek istediğim bir konu var .Almanya da yaşayan müslüman arap arkadaşlarım var .Hiçbirisi kandili bilmiyor ve kutlamıyor  bir tek kadir gecesin de onlarda bizim gibi ibadet ediyor .Araplar neden kandilleri kutlamıyor?Bilen var mı ?Yorumlarınızı bekliyorum arkadaşlar.
Bloglar da gezerken sevgili arkadaşım handenin blogunda bu Çikolata dilimlerinin resmini gördüm ve vuruldum .Onun çektiği şık resimlerle adeta gel beni ye diyordu .Hemen yapmaya karar verdim ,hazırlayıp buzluğa attım hafta sonu misafirlerim geldiğinde de buzluktan çıkarttım üzerine çikolata sosu koyarak servis yaptım.Çok lezzetli olduğunu belirtmem gerek ,önceden hazırlanıp buzlukta bekletilmesi de çok büyük kolaylık.Ayrıca kullanılan malzemeler bakımından mozaik pastaya benzediği düşünülebilir ancak tadının alakası yoktu .Daha yoğun bir çikolata ve kakao tadındaydı .Denemenizin  tavsiye ederim .Çok pratik ve lezzetli .Tarifin orjinalinini görmek isterseniz www.sarimutfak.blogspot.com dan bakabilirsiniz.

Malzeme listesi,
-1 adet sade iki katlı pasta tabanı
-2 yemek kaşığı margarin(ben 1 yemek kaşığı kullandım)
-1 kutu krema
-3 yemek kaşığı kakao
-1 paket vanilya
-1 çay bardağına yakın ceviziçi
-1 limon rendesi
-yarım paket rendelenmiş bitter çikolata (orjinalinde 2 yemek kaşığı damla çikolata vardı)
-üzeri için hazır çikolata sosu

İlk olarak pasta tabanı elinizle iyice ufalayın.İçerisine eritilmiş margarini ,ve kalan tüm malzemeleri karıştırma kabına alın.İyice yoğurun .Streç filme koyarak ,rulo şeklinde sarın.Dolaba kaldırın .Ben buzluga koydum ,servisten  1 saat önce çıkararak hazır çikolata sosuyla süsledim.Afiyet olsun.


Yorumlar

  1. canım ellerine sağlık.hayırlı kandiller... sevgiler...

    YanıtlaSil
  2. çikolatayı çoook severim...
    çikolata dilimlerine de hayır demem :)))
    ayıla bayıla yerim :))
    ellerine sağlık canım...
    yok böyle bir lezzet :))
    hayırlı kandiller...

    YanıtlaSil
  3. size de hayırlı kandiller ve elinize sağlık :)

    İslam dünyasının Afrika Suudi Arabistan vb. bazı bölgelerinde bu tip anlayışlar var, Vehhabilik ya da Selefilik akımının etkileri bildiğim kadarıyla. Onlar sadece kandil kutlamayı değil, türbeleri ziyaret etmeyi, mevlid okumayı vs. yanlış sayıyorlar.
    Fakat bu gecelerle ilgili hadis-i şerifler var. Mesela:

    Rasûlullah (sav) buyurdular:

    “Beş gece vardır ki, onlarda yapılan dualar geri çevrilmez: Bunlar: Recebin ilk Cuma gecesi, Şabanın on beşinci gecesi, Cuma geceleri, Ramazan Bayramı gecesi, Kurban bayramı gecesi.” (Camiu’s-Sagîr, c. III, s. 454.)

    YanıtlaSil
  4. ellerine sağlık ,beğenmene sevindim canım
    hayırlı kandiller
    sevgiler

    YanıtlaSil
  5. Hayırlı Kandiller canım,
    dualarımızın kabulu temennisiyle,sevgiler...

    YanıtlaSil
  6. merhaba, kim dayanabilir bu dilimlere ellerine sağlık sevgiler....

    YanıtlaSil
  7. nefis bir lezzet ellerine sağlık canım sevgilerimle:)

    YanıtlaSil
  8. nefis nefis...bitanecik istiyorum nasıl ihtiyacım var bir bilsen...mutlaka yapacaklarımın içine alıcam...ben dubaiye gittim orda camiler bile mahalle aralarında sade şatafatsız ve pek kimöse gitmiyor....herkez evinde içinde ibadetini yaşıyor...kimsenin gözüne gözüne sokulmuyor hemde şeriat ülkesi bide alışveriş merk.ezan saatinde ezan okunuyor ama bizdeki gibi bir okuma sitili değil sanki şarkı söylüyor oda garibime gitmişti...bu sanırım bizim osmanlının kandillere verdiği önemden ileri geliyo...

    YanıtlaSil

Yorum Gönder