FRANKFURT

    Almanya'nın en büyük şehirlerinden biri olan Frankfurt modern ve ortaçağ mimarisinin buluştuğu kültür ve finans merkezi.Kentte bir çok etkinliği bir arada bulmak mümkün .İster nostalji treniyle bir tur atabilir isterseniz de main nehri etrafında bulunan müzeleri ziyaret edebilirsiniz. Daha önce de birkaç kere ziyaret ettiğim şehre ,blog yazmaya başladıktan sonra bir kere daha yolum düştü .Daha bir alıcı gözüyle baktım ,fotoğraf makinemi elime alarak sizlerle paylaşabileceğim bir kaç görüntü yakalamaya çalıştım.
Ama sadece çalıştım diyorum çünkü ben bir fotoğrafçı değilim .Kendi halinde evde yemek yapmaya çalışan ,bunu da adını ve resmini vermeden internette yayımlayan sade bir ev hanımıyım.
Ne zormuş fotoğraf çekmek .Tam güzel bir görüntü yakalayıp ,çekecekken ,zııırt önümde biri bitiyor .
Sağa gidiyorum ,manzarayı yakalayamıyorum ,sola kaçıyorum güneş yüzüme vuruyor .
Neyse aşağı da becerebildiğim kadar yakaladığım birkaç görüntü var .
En çok beğendiğim yerler ise ,Römer ve Aziz Paul kilisesi  ve eski opera binası oldu .
Römer denilen yerde  ,zamanında imparatorlar kendilerini ziyafet çekerlermiş.Daha sonra ise belediye binası olarak kullanılmaya başlanmış.İçerisin de imparatorların yağlı boya resimleri mevcut.

Eski opera  ise ,1944 yılında bombalarla yerle bir edilen bu bina aslına uygun olarak tekrar yapılmış 1981 yılın da kutlamalarla tekrar açılmıştır.
Maın nehrinin üzerinde ki köprüde bulunan ,üzerinde sevgililerin isimlerinin yazılı olduğu kilitler ise görülmeye değerdi.Aşklarını ölümsüzleştirmek isteyen ,birbirlerine bir ömür boyu bağlılık hayallerini kuranlar kalın zincirlerle kilitleri köprüye asmışlardı.

Ve gelelim beğenmediklerime ,ünlü elma şarapları .Bana göre bildiğin sirkeydi .Ama o yöre de o kadar meşhur ki tadına bakmadan dönünce ayıp oluyor.







Yorumlar

  1. ahhh bende bilirim resim çekmenin sıkıntılarını..hele bir de bekleyenin varsa hadi hadi olmadı mı ya..demiyorlar mı..neyse seninkiler gayet güzelmiş.sevgiler....

    YanıtlaSil
  2. paylaşımların güzeldi canım...
    eline emeğine sağlık...
    sevgiler...

    YanıtlaSil
  3. aynen dışarda fotoğraf çekmek zor....güzel karelerin önüne geçen insan araba gibi şeyler uğraştırıyor baya:)) sayende bizde gezdik canım...teşekkürler paylaşımın için:)

    YanıtlaSil
  4. Çok güzel fotoğraflar çekmişsin canım,
    Paylaştğın için sağolasın..
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  5. Sayende gitmiş gezmiş kadar oldum.Fotograflar manzaralar harika paylaşım için teşekkürler canım:)
    Ayrıca geçmiş olsun dileğin ve Ödül için çokk teşekkür ediyorum.Çok mutlu oldum.
    Tüm arkadaşlarım ve seninle paylaşıyorum ben de.
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  6. Bu sehrin havaalanini kullandik Amerikaya gelirken. Disini merak etmedim degil.
    Guzelmis..
    Havaalani cok iyi degildi ama..
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  7. biz de aynı şekilde havaalanı olarak kullanıyoruz genelde,resimlerle gezmiş gibi olduk.Suyun olduğu her yer farklı bir güzel...teşekkürler...

    YanıtlaSil
  8. Daha önce gittigim yerleri tekrar görmek mutlu etti beni...Cok güzel resimlemissin, ellerine emegine saglik canim....

    YanıtlaSil
  9. aaaa süper bir sürpriz olduuu özlemişim doğduğum yerleriii...Bu arada porselen demlik çay saati etkinliği"nin 75.hafta ev sahibesiyim.

    7 Mayıs-7 Haziran tarihleri arasında http://birdilimdus.blogspot.com adresimde göndereceğiniz birbirinden güzel tarifleri yayınlayacağım...

    Tariflerinize 75.hafta porselen demlik çay saati etkinliği için Birdilim düş'e gönderiyorum diye not düşüp bana haber verdiğiniz takdirde tariflerinizi almaya geleceğim :)

    Etkinliğimize istediğiniz kadar tarifle katılabilirsiniz,lütfen çayın yanında gönderilecek tarifler olmasına dikkat edelim,etkinliğimize herkes davetlidir,isteyen herkes katılabilir,lütfen davetiye götüremediğimiz arkadaşlarımız kırılmasınlar...

    Sevgiler,
    Evren

    YanıtlaSil
  10. Canim ben hattersheimda oturuyorum Frankfurt 10 dakika arabayla keske görüse bilseydik.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder