Kabak Tarator


Blogu ilk yazmaya başladığımda ,diğer arkadaşlarımın yazı eklemedikleri zaman kendilerini nasıl suçlu hissettiklerini okurdum.Şimdi aynı şekilde blogumu yazmaya birkaç gün ara versem kendimi kötü hissediyorum.Sanki ödevlerini yapmamış bir öğrenci gibiyim.Suçluluk duygusu bu olsa gerek.

Bu arada ne kadar misafir ağırlandı ,ne kadar yemekler pişirildi .Mutfaktan ,bahçeye ,bahçeden ,çamaşır odasına koşturulup duruldu.Almanya da yaşayan kardeşim kız arkadaşıyla beraber bizi ziyarete geldi.Polonyalı olan kız arkadaşına yaptığım her yemek değişik geldi.Çok beğendiğini söylese de damak tadlarımızın farklı olduğu kesin.
Hatta bir tabak can eriğini ailecek tuza bandırarak yememizde onu şaşırttı.Kültürler farklı olsa da arada köprüleri kurmak gerekiyor .Hafta sonu biz türk misafirlerimizle bahçe de otururken ,yan komşumda alman akrabalarını toplamış doğum günü kutlaması yapıyordu.Yaptığım çeşit çeşit salatalardan ,mezelerden bir tabak hazırlayarak onlara ikram ettim .Çok şaşırdılar ,memnun oldular .Türk adetlerini bilmedikleri için belkide "Niye verdi ki komşu bu tabağı "demişte olabilirler .
Sonra da onlar masalarından bize salata verdiler .O salatayı nasıl anlatsam ,nasıl açıklasam ....Şöyle yazayım  içinde ananastan ,haşlanmış yumurtaya ,şehriyeden ,pırasaya kadar her şey vardı .Mayonezle de karıştırmışlar olmuş size şahsına münhasır bir salata .Ancak bir çatal alabildim ayıp olmasın diye ,sonra da fotoğrafını çekip neden size göstermediğime pişman oldum .Neyse bu kadar dedikodu yaptıktan sonra gelelim masamızı süsleyen  mezemize .İtiraf etmek gerekirse çeşit o kadar fazlaydı ki benim kabak tarator biraz kenarda köşede kaldı .İşte boynu bükük taratorumun malzemeleri.

-3 adet kabak
-yarım çay bardağı ceviz
-1 yemek kaşığı mayonez
-2 yemek kaşığı  suyu süzülmüş yoğurt
-1 yemek kaşığı zeytinyağı
-tuz

İlk olarak kabakları yıkayıp rendeleyelim.Teflon tavaya alarak  zeytinyağında kavuralım .İyice suyunu çekmesi lazım .Suyunu tamamen çekince ocağın altını kapatalım ve soğumasını bekleyelim .Daha sonra da içerisine mayonez ,yoğurt ve cevizini ekleyip karıştıralım.Tüm işlem bu kadar basit .Herkese güzel günler.

Yorumlar

  1. ellerine sağlık çok güzel görünüyor canım,
    yağa kabaktan önce soğanda koyup kavurursan lezzetine lezzet katmış olursun ben hep soğanlı yaparım
    mutlu haftalar
    sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hic denemedim ama senin tariflerine guveniyorum deneyecegim canim..

      Sil
  2. çok severim canım ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
  3. Çok güzel oluyor biliyorum
    Ellerine sağlık
    İyi hafta sonları

    YanıtlaSil
  4. çok severim canım.hem hafif hem lezzetli.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
  5. Acaba meze olarak mı yeniyor, yoksa garnitür olarak mı ? Elinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. biz her ikisekildede tuketiyoruz.sizde bir deneyin derim ben .afiyet olsun.

      Sil
  6. Ben bunu yaz sofralarında meze olarak çok severim,elinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ee havalarda isindi,yaz kendini gosterdi.masalarimizi susler mezeler,kizartmalar artik.

      Sil
  7. Ellerine sağlık.Çok severim.Sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sagolasin canim.iyi gunlerde,mutlu sofralar hazirlamak hepimize kismet olur insallah.

      Sil
  8. Ne guzel ziyaretler yemekler kosusturma..guzel seyler bunlar yorgunluga degen:-) Ellerinize saglik..hem hafif hem lezzetli bir salata..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sizin teras resimlerini gordukten sonra bahcemi elden gecirmeye karar verdim.

      Sil
  9. tatlı telaş misafir ağırlama yabancısı ise daha farklı eminim..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yabanci misafiri agirlamak daha ilginc oluyor.hersey farkli geliyor onlara.

      Sil
  10. kabak tarator severek yaptığım bir çeşittir...
    ellerine sağlık canım...
    kocaman sevgiler...

    YanıtlaSil
  11. bende yaparım bu tariften çok leziz oluyor,eline sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aslinda cesit cok olunca herseyden biraz biraz kaliyor.ama elimizde degil niz hanimlar illaki cok cesit yapacagiz.

      Sil
  12. Kabak olsun taştan olsun arkadaşım:)) ellerine sağlıkkk.. çok şık sunum olmuş..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sen cocuklara kabak yedirmenin yolunu bulmusundur.maalesef benimkiler yemiyor.

      Sil
  13. ziyaretiniz için teşekkürler memnun oldum sizi izlemeye aldım sizin blogunuzda takipte artık hoşçakalın :)

    YanıtlaSil
  14. Ellerine sağlık arkadaşım.

    YanıtlaSil
  15. Çok güzel olmuş ellerine sağlık canım afiyetler olsun.

    YanıtlaSil
  16. mmm ellerine sağlık canım çokkk severim
    :)

    YanıtlaSil
  17. bende çok severim sık sıkda yaparım içine kısırlık bulguru şişirip sıcak suda onuda katarım bazen bol dereotu ile yiyenler çok beğenirler...soğuk salatalar yazın gözdeleri...mezesiz,zeytinyağsız yaz sofrası olmaz canım...güzel sofralarda etrafında güzel dostlarla bol bol yemekli günler... ellerine sağlık sevgiyle kal

    YanıtlaSil

Yorum Gönder