Mercimekli Bulgur Pilavı

Herkes alıştığı tadı arıyor .Tüm çocukluğumu geçirdiğim Tokat´ta çok yaptığımız ,yediğimiz bir pilavdır mercimekli bulgur pilavı .Pirinç pilavından çok daha sağlıklı .Mercimeğin bir protein deposu olduğu düşünülürse ,bu pilav sofralarımızda sık sık yerini almalı.
Ancak Mercimekli Bulgur pilavının bu kadar reklamını yaptıktan sonra belirtmem gereken önemli bir nokta da ,benim eşimin bu pilavdan nefret ettiği.Hiç sevmez ,yemez .O bulgur pilavını ayrı ,mercimek yemeğini ayrı yemek ister .O yüzden eşim ne zaman evde yoksa,bu pilavı pişiririm bende .Kızlarımla başbaşa bir güzel yeriz.Yanına da mutlaka turşumuz olur.

işte yemeğimizin  malzemeleri,
-1 su bardağı pilavlık bulgur
-yarim su bardağı yeşil mercimek
-2 yemek kaşığı tereyağı
-1 yemek kaşığı salça
-2 su bardağı kaynamış su
-bir tutam tuz

Yıkanmış mercimeklerin uzerine 2 parmak geçecek kadar su ilave edilir ve haşlanır.Mercimekler ,dişe dokunur kıvamda olmalı ,çok fazla yumuşatılmadan ocaktan alınmalı.
İnce delikli kevgirde ben suyunu süzdürdüm.Sağlık açısından ve daha lezzetli olması için suyunu ayrıca kullanabilirsiniz.Ben pilavı karartığı için bu suyu kullanmıyorum ,döküyorum.
Tereyağını tencereye alarak ,eritin ,içerisine salçayı alarak 1 -2 dakika  kavurun.
Sonra yıkanmış  ve suyu  süzülmüş  bulgur ile mercimeği ilave edin.
Tekrar 1 -2 defa karıştırıp 2 su bardağı kaynamış su  ve tuz ekleyin.Altını kısıp üzerine kapağını kapatarak pişmeye bırakın.
Pilav suyunu tamamen çekince altını kapatıp ,uzerine kağıt havlu kapatabilirsiniz.
Yaklaşık 10 dakika dinlendirdikten sonra  turşu ve ayranla servis yapabilirsiniz.

                  

Yorumlar

  1. benim ki de pirinçle mercimeğin birlikte piştiği ,mercimekli pilavı sever.bence ikisi de harika bir lezzet.Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  2. bayılırım,sık sık da yaparım eline sağlık canım...

    YanıtlaSil
  3. Çok severim ellerine sağlık sevgiler.

    YanıtlaSil
  4. bulgur pilavının mervimeklisimi olurmuş dedim önce:)
    ama sonra niye bu marifetli yenilikçi arkdaşı daha önce keşfetmedim diye hayıflandım kendimce..
    ellerine sağlık denicem şimdi hatta mercimeği koyum haşlansın acıkmışım hazır çok iyi gider paylaşım için tşkler
    bu arada takipteyim
    izleyicin oldum..
    bende bloğuma beklerim
    sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  5. Yanında turşu ile nefis oluyor.Ellerine sağlık.Sevgiler.

    YanıtlaSil
  6. nefis ve besleyici çocuklar da bayılıyorlar :) eline sağlık :))

    YanıtlaSil
  7. mercimekli bulgur pilavı çok güzel bir fikir olmuş...
    kesinlikle denenmeli diyorum...
    ellerine sağlık canım...
    kocaman sevgiler...

    YanıtlaSil
  8. Yemek yarışması başladı, toplam ödül tam 200 tl katılımlarınızı bekliyoruz. detaylar için tıklayın

    http://www.yemekgurmesi.com/yemek-yarismasi.html
    yarışmamız her ay düzenlenecektir

    YanıtlaSil

Yorum Gönder