Pirinçli Kabak Yemeği

Yurtdışın da yaşamanın avantajları var mı ?Bazı konular da  var gerçekten .Özellikle sosyal bir devlette yaşıyorsanız ,ödediğiniz her türlü vergi, size hizmet olarak geri dönüyor .Ücretsiz olarak yararlanabileceğiniz bir çok kurs ,eğitim ,seminer var .60 yaşındaki bir kişinin de 6 yaşındaki çocuğun da gidebileceği devletin, belediyelerin hazırladığı aktiviteler var .Tek yapmanız gereken biraz araştırarak bu imkanlara sahip olmak .
Ev hanımı bir anne kendini geliştirmek için dikiş kursuna ,ücretsiz Almanca kursuna devam etmek istiyorsa yan odada çocuğunu birkaç saat bırakabileceği kreşlerde mevcut .Bu avantajlardan yararlanmak ,kullanmak gerektiğini düşünüyorum .Aynı imkanların ülkemde de olmasını umutla bekliyorum.Türkiye'de de ödediğimiz her kuruş verginin, çocuklara ,ev hanımlarına ihtiyacı olan herkese eğitim ,sağlık  hizmeti olarak geri dönmesini arzu ediyorum.
Bu kadar sohbetten sonra evde yemekte yapmak gerek .Kısa süre de hazırlayabileceğiniz sağlıklı bir sebze yemeği,
Malzemeleri,
-3 adet kabak
-1 tane kuru soğan
-1 yemek kaşığı salça
-1 çay bardağı pirinç
-tuz,nane,karabiber
-zeytinyağı
-üzeri için sarımsaklı yoğurt
Kabakları yıkayarak,kabuklarını kazıyoruz.Küp şeklinde doğruyoruz.
Tencereye biraz zeytinyağı koyarak yemeklik doğranmış soğanları kavuruyoruz.
Soğanlar sararınca salçayı ekleyerek bir süre daha karıştırarak kavuruyoruz.
İçerisine kabaklar eklenerek bir süre sonra da yıkanmış pirinci koyuyoruz.
Daha sonra  baharatı,tuzu konarak üzerini 1-2 parmak geçecek kadar kaynar su ilave edilir.
Bir süre sonra ocağın altı kısılarak kabaklar yumuşamayıncaya kadar pişirilir.


Yorumlar

  1. Kabaklarda taze taze pazarları süslemişken tam zamanı diye düşünüyorum bu hafif zeytinyağlının severek yaparım ben de ellerine sağlık. Ben nane de kullanıyorum bu yemeğe tavsiye ederim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Taze naneylede deneyecegim canim .Ne guzeldir Bursanin pazarlari simdi .Taze taze hersey.

      Sil
  2. ben de ödülün var canım alırsan mutlu olurum sevgilerle.....:))

    YanıtlaSil
  3. bende çok sık yaparım,eline sağlık.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder