Şeker Hamurlu Kurabiyeler


Uzun zamandır şeker hamurlu kurabiye denemek istiyordum ancak bir türlü cesaret edemedim . Sonun da denemeye karar verdim .Beklediğimden de güzel oldu.yalnız el uğraştırdığını zaman aldığını söylemem de fayda var .Ama o kadar zevkli ki  ,kızımla beraber mutfağa geçtik oyun hamuruyla oynar gibi oynadık ,şekil verdik.
Benim için en zor konu içinde domuz Jelatini bulunmayan Şeker hamurunu bulmaktı .Marshmallow dan şeker hamuru yapılacağını öğrendim .Sevgili arkadaşım Manal Türk marketten beyaz marshmallow aldı.

İlk olarak marshmallowdan şeker hamuru yapmakla başlayalım.

Marshmallowlar borcamın içerisine konur .İçi yarısına  kadar su ile doldurulmuş tencerenin üzerine oturtulur .Önemli olan  nokta  borcamın  direk ateşte temas etmemesi .Benmari usulü eritilmesi.Metal bir kaşıkla arada karıştırarak iyice eritilir .Suyun marshmallowların  içine gelmemesi gerekiyor .Sakız gibi yapış yapış oluyor yaklaşık 10 dakika da bu kıvamı tutturabilirsiniz .

Daha sonra sıcak marshmallowlar karıştırma kabına alınarak azar azar pudra şekeri ilave edilir .ve yoğrulmaya başlanır .Ben 200 gr lık marshmallow için 200 gr yakın pudra şekeri kullandım .Ama burada verilen ölçüden çok sizin yoğurmanız  ve hamurunuzun kıvama gelmesi önemli .Çok katı olmaması gerek ,Marshmallowlarınız pudra şekerini yedikten, yoğrulduktan sonra da elinize hafifçe yapışmalı.Son olarakta bir streç fılm e bir miktar margarin sürerek şeker hamurunuzu hava almayacak şekilde sarıyoruz.Bir gece oda sıcaklığın da bekletiyoruz.

Ben kurabiyelerin üzerindeki beyaz şeker hamurunu marshmallowdan hazırladım .Ertesi gün markete gittiğim de ise tamamen bitkisel ürünlerden hazırlanan şeker hamurlarından buldum .Eğer sizde bulabilirseniz şeker hamurlarınızı hazır alabilirsiniz .Marshmallow dan hazırlamaktan çok daha kolay ve hemen hemen aynı fiyat.
Kurabiye tarifi ise ,
-1 yumurta
-yaklaşık 200 gr margarin -oda sıcaklığında olacak.
-3 tatlı kaşığı şeker
-2 yemek kaşığı hindistan cevizi
-1 bardaktan 2 parmak eksik nişasta
-1 paket vanilya
-1 paket kabartma tozu
-Alabildiği kadar un

Kurabiye için tüm malzemeler karıştırılarak bir hamur elde edilir .Kulak memesi kıvamında hamur olmalı ve çok iyi bir şekilde yoğrulmalı .1cm kalınlığında hamur açılarak istenilen kalıplarla kesilir.
İçerilerine çöp şiş batırılır.Birbirlerine değmeyecek şekilde altına yağlı kağıt serilmiş tepsiye yerleştirilir.Her bir tepsi ancak 8 tane alabildi.180 derecede üzerleri hafif sararana kadar pişirilir.
Çıkan kurabiyeler soğuması için kenarda bekletilir.

Şeker hamurları merdaneyle ince bir şekilde açılır.Marshmallowdan yaptıklarımın altına tezgaha yapışmaması için pudra şekeri serptim .Ayrıca katılaşırsa mikrodalga fırınında çok hafif ılıtabilirsiniz .Böylece açılması ,şekil verilmesi daha kolay oluyor.

Açılan renkli şeker hamurları aynı kurabiye kalıpları ile kesilir .Silikon fırçayla  kesilen şeker hamurlarının altına biraz su sürülür ve kurabiyenin üstüne yapışması sağlanır.Bir çok tarifte bal sürerek yapıştırabileceğiniz söyleniyor ama çok tatlı olacağını düşündüğüm için ,sadece su kullanarak yapıştırdım.Bundan sonra ise en zevkli bölüm başlıyor .Süslemek ,renklendirmek .Sizde istediğiniz şekilde cicili bicili kurabiyeler hazırlayabilirsiniz.İyi eğlenceler...


Yorumlar

  1. Ayy çok sevindim yapılışını anlatmana. Hiç yapmadım ama sürekli yapmayı istediğim bişeydi... Ellerinize sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende cok inceledim ,yapanlara cok imrendim .sonunda denedim .sende bir cesaretle koyul ise ,gerisi gelir.

      Sil
  2. gerçekten oyalayıcı ama keyiflidir,ellerine sağlık çok cici olmuş..

    YanıtlaSil
  3. Ellerine sağlık , çok hoş görünüyorlar.
    Bende seviyorum ama yemesini:))
    Anneler gününüz kutlu olsun ,sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  4. Ellerine sağlık canım.Çokk şeker olmuşlar.
    Anneler günün kutlu mutlu olsun.
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  5. Çok sevimli olmuşlar ellerine sağlık. Anneler günün kutlu olsun.

    YanıtlaSil
  6. Merhaba size ziyarete geldim iyiki gelmişim....Bende bu hafta ilk defa aldım elime sipariş pasta yaptım zevkli olduğu kadar zorda...bu hafta bende marsmelovv dosyası yazacaktım tesadüf...sizide bekliyorum takibe aldım sizi bundan sonra gelirim artık sevgiler

    YanıtlaSil
  7. Canim eline saglik olsun.
    Artik sende girdin demek seker hamur yapanlar listesine.
    Ben nedense hic sevemedim bu seker hamurunu..
    Sadece koyu seker tadindan baska bir zevki yok.
    Ama eminim cocuklar cok seviyor..
    Hele boyle renkli renkli oluncA..
    Eline saglik olsun canim.
    Iyi gunler sevgiler..

    YanıtlaSil
  8. Canım o kadar güzeller kiii,insan yemeye kıyamaz bunları..
    Ellerine,emeğine sağlık.
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  9. Çok güzel olmuş bunlar.Harika görünüyor.Ellerinize sağlık.Sevgiler:)

    YanıtlaSil
  10. bu kurabiyeler çok olmuş canım...
    ellerine sağlık...
    bende bu yaz cupcake kurabiye kursuna gidicem...
    bu cici kurabiyelerden yapabilmek için :)))
    sevgiler...

    YanıtlaSil
  11. bende ilk ve son kez yaptım. Oğlumun doğum günü partisi için yapmıştım o ve arkadaşları bayıldılar ama bende gece boyu şeker hamurumla uğraşmaktan gün içinde bayıldım. Evet yemesi keyifli vakit varsada el oyalayıcı eyifli zaman geçirten bir kurabiye..Sizedeafiyet şeker olsun. Çocuklar böyle etkıinliklerdeçok mutlu oluyorlar o yüzden değer...

    YanıtlaSil
  12. Böyle kurabiyeler yapabilmeyi çok istiyorum....

    YanıtlaSil
  13. anlatım harika olmuş..yapasım geldi ama ya tutmazsa dedim içimden..deneyesim mi acaba..bu kararsızlıkla başlıyor di mi herşey:)

    YanıtlaSil

Yorum Gönder