Zeytinyağlı Biber Dolması

Sabah 7 de başlayan koşturmam akşam 11 e kadar devam  ediyor .Bu arada ev hanımı olduğumu sabit bir işimin olmadığını da belirtmem gerek .Tüm gün oradan oraya gittikten ,bir sürü iş hallettikten sonra akşam tam anlamıyla turşum çıkıyor .
Gözümü açtıktan sonra ilk yaptığım iş kahvaltı hazırlamak büyük kızımı okula arabayla götürmek .Sonra eve gelip küçüğü hazırlamak yedirmek tekrar kreşe doğru yola çıkmak .Hemen hemen her gün gönüllü olarak çalıştığım başka bir kuruluş var .Kimi gün Türk çocuklara ders veriyorum ,kimi gün bir okul kütüphanesinde çalışıyorum ,kimi günde başka bir okulun kafeteryasın da diğer annelere yardım ediyorum.
Öğleden sonra çocukları arabayla eve getirdikten sonra ise kalan zaman onlara ait oluyor .Parka götürmek ,dersleriyle ilgilenmek .Her gün mütemadiyen ütü yapıp ,evi temizlemekte ayrı .

Bir sürü küçük odası olan kocaman bir evim var ,elimden toz bezi eksik olmaz .Bahçeyi ayrı sil süpür ,haftanın bir günü Almanca kursuna git.Alışverişi ayrı hallet.Çocukları envai çeşit kurslarına götür ,birde yetmezmiş gibi orada bekle .Sırf gönülleri olsun diye eve arkadaşlarını davet et.Arkalarından bir daha evi sil süpür.

Kalan zamanda da hep yorgunum ,akşam koltuğa oturduktan sonra yatağa gidecek halim kalmıyor .Bu satırları öğleden sonra 4 te yazıyorum ve şimdiden yorulmuş durumdayım.İşlerimin arasın da  yakında taşınacak arkadaşım için mobilya bakmaya gittik.Sabah ütüye başlamadan da aşağı da tarifini vereceğim zeytinyağlı biber dolmasını yaptım.

Gerekli malzemeler,
-yarım kilo dolmalık biber
-2 adet kuru soğan
-1 su bardağı pirinç
-taze nane
-maydanoz
-1 çay kaşığı şeker
-yeteri kadar tuz ve karabiber
-kuş üzümü
-dolma baharı
-yaklaşık 1 çay bardağı zeytinyağı
-1 domates
-yarım kaşık domates salçası

İlk olarak biberlerin çekirdekleri çıkarılır ve  yıkanır.
Dolmanın içi için soğan rendelenir ,zeytinyağında hafif sararana kadar kavrulur.
Salça  ve iyice yıkanmış pirinçler eklenir.Bir süre daha kavrulur ,daha sonra 1 çay bardağı sıcak su ,baharat,şeker ,tuz  ilave edilerek  ocağın altı kapatılır.
Ayrı bir kapta bir süre suyun içerisinde bekletilen kuş üzümü ,istenilen miktarda taze nane ve maydanozda ince kıyıldıktan sonra tavanın içerisine katılır ,karıştırılır ve soğumaya bırakılır.
Biberlerin içerisine iç harç konulur ,Biberlerin üzerinde bir parmak boşluk bırakılır ,domates dilimleri kapak gibi üzerine kapatılır.
Dolmalar tencereye yerleştirilir ve yarısına gelecek kadar su doldurulur ve biberler yumuşayana kadar pişirilir.Maalesef pişirme süresini veremiyorum ,koşturmamın arasında saate bakamadım .
Hepinize afiyet olsun.

Yorumlar

  1. Çok severim, kışın en çok özlediğim yaz zeytinyağlısı. Ellerine sağlık. Koşturmaca bir hayatın varmış hakikaten, Allah sağlık versin yoğunluk da güzel bence..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tesekkur ederim yorumuna.hakikaten aksam saatlerinde pilim bitiyor.

      Sil
  2. en sevdiğim zeytinyağlılardandır ellerine sağlık canım...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sagol canim.birde cocuklar sevse.onlara biber yedirmek deveyi hendekten atlatmaktan zor.

      Sil
  3. Zeytinyağlıların en güzellerinden.Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  4. Merhaba....blpogunuzu bana gelmenizden dolayi kesfettim, pek iyi olu. PAsta egitimi hakkinda bana mail atarsaniz ayrintili bilgi verebilirim...

    zehras@gmx.net

    sevgiler

    zehra

    YanıtlaSil
  5. sıradan izleyici12 Mayıs 2012 15:46

    özgür abla,
    blogunuz güzel mi olmuş, yoksa ben mi güzel görüyom.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yok yok güzel olmuş güzel, sanırım başlık sonradan takılacak.

      Sil
    2. tubacim senmisin?hangi baslik bu arada??

      Sil
    3. açıktan izleyici12 Mayıs 2012 16:19

      hayır, tuba değilim. sadece dikkatli bir izleyicinizim. başlık derken, blog ana başlığından söz ediyorum. adım var yazmıyorum, bazı blogcu arkedeşlerim kıskanmasınlar diye. sizin blogunuzu seviyorum ablacığım, takip ediyorum. kusur etmiyorum değil mi?

      Sil
    4. yok canım ne kürsüleri eleştirilmek hoşuma gidiyor. Başlık var aslında ama flash olduğu için eğer mobil den bakıyor isen görünmüyor. PC den bakarsan görebilirsin. Sevgiler canım

      Sil

Yorum Gönder