Edirne Ciğer Tava

Keşke yazıma şu satırlarla başlayabilseydim ,
"Güzel bir yaz gününden merhaba ,Parlayan güneş içimizi aydınlatıyor ,yüzümüzü güldürüyor."
Nerde...
 Soğuk ,yağmurlu, kasvetli bir hava ,eve kapanmamıza sebep oluyor ,suratımızı astırıyor.Yazi  yaşadığımız şu günlerde sürekli gri bir gökyüzü görüyorum .Sahi ,bulutlar beyaz ,gökyüzü maviydi değil mi?Almanya da yaşayınca insan baharı da unutuyor ,gökyüzünün rengini de .
Huzursuz ruhumun sebebi bu gri bulutlar mı ? Yoksa artan sorumluluklar ,bitmeyen amip gibi çoğalan sıkıntılar mı ?En iyisi bol çamaşır suyuyla temizlik yapmalı ,bütün evi köpüklü sularla temizlemeli .Çamaşırları bir hınçla bastıra bastıra ütülemeli .Ya da mutfağa girip saatlerce mutfak dolaplarını silmeli.Bu aralar bana en iyi gelen şey temizlik .Sanki evi değil ,sıkıntılarımı temizliyorum.
Mutfak dolaplarını silmeden ,paylaşacağım ciğer tavayı .Sonra da bol  bol cifleyeceğim dertlerimi.
 
-yarım kilo dana ciğer
-2 su bardağı un
-yarım çay kaşığı karbonat
-tuz
-karabiber
-arzu edilirse acı biberde eklenebilir.

Ciğer buzluğa konarak 15 dakika buzlukta bekletilir .(Kolay doğranması için)
Döner keser gibi ince ince kesilir .Yarım santim kalınlığında yaprak döner gibi kesilmiş olmalı.
Karıştırma kabının içerisine tüm malzemeler ilave edilerek bol unla iyice karıştırılır .Çatalla veya kaşıkla değil el yardımıyla sıkmadan yoğurmadan iyice una bulanır.
Süzgece konarak fazla unlar elenir.
Bol ,kızgın yağın içerisine ciğerler atılarak iki dakika sonra çıkarılır .Kağıt havlunun üzerinde bir süre beklettikten sonra sıcak servis yapılır .
Yanına bol maydanozlu soğan salatası çok yakışır .Afiyet olsun.

Yorumlar

  1. Ohh afiyet olsun,Edirne de ciğer yedinmi hiç? :)))

    YanıtlaSil
  2. yemezmiyim hic kugucum,esimin kuzenleri edirnede oturuyor.onlari ziyaret ettikce ,cigerlerle hasret gideriyoruz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aaa güzel o zaman senin adına sevindim çok lezzetli oluyor seninkiler kadar olmasada::))

      Sil
  3. canım ohhh ne güzel ya şu temizlik aşkı banada bi gelse yarın p.tesi temizlik günüm ama heran bir bahane bulup cayabilirim:)))hbayılırımmmm benimde şuan buzlukta var bütün halde alıp hafif buzluyken kesiyoruz... edirneye(enez)yazlığa gitmeden yapıcam...biz yıllardır oraya yazlığa gideriz bebekliğimden beri anne tarafım oralı...seninde alakan varmı edirneyle???eline sağlık almanyada demek bunlarda var...sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bizim turk kasapta hersey bulunuyor .birtek icyag yok o yasakmis .onun disinda pacadan,dile ,bobrege kadar kasapta herseyi bulmak mumkun.

      Sil
  4. ciğer aslında çok faydalı :))
    ama ben malesef kokuusundan ve sevmediğimden dolayı yiyemiyorum :((
    ellerine sağlık canım....
    kocaman sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bende uzun sure yiyememistim sonrada bol sogan salatasiyla kokuyu duymamamaya calisiyorum.denemeni tavsiye ederim.

      Sil
  5. bizim buralar yanıyor valla,darısı sizin başınıza diyeyim o zaman:)
    sakatatlar içnde bir ciğer birde kokoreç yerim ,edirne tavayı da denemek isterim hoşuma gitti,ellerine sağlık canım..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kokorec dedin beni yaktin simdi.turkiyeye gidince ilk yapacagim sey temiz bir kokorecci bulmak olacak.

      Sil
  6. Canım geldiğinde kokoreç sevenler olarak toplaşıp Beyoğlunda ki Balıkpazarının orada bir ziyafet çekelim derim Ben de çok severim.Bir de midye,kalamarlara yan yatarım vlla.Sevgilerimi yolladım sana .Kabul et canım

    YanıtlaSil
  7. bayılırım ,çokta güzel görünüyor...

    YanıtlaSil
  8. Ellerine sağlık.Edirne ciğeri bir başka güzel:)

    YanıtlaSil
  9. Bol soğanla yiyebiliyorum ancak..Demir eksikliğine çok iyi ciğer tüketmek.Ellerine sağlık:)

    YanıtlaSil
  10. Ciğeri pek sevmezdim taaki edirnede tava ciğerini yiyene kadar:))ellerine sağlık arkadaşım.Sevgiler

    YanıtlaSil
  11. o cümleyi ben yazabilirim:)özendirmek gibi olmasın ama havalar bir ısındıki,haftasonu mersine gidiyorum kısmetse ,oranın sıcağını düşünemiyorum gitmişken sizinkilerede selam götürebilirim:)ciğeri dondurucuda bekletip doğrama işi güzelmiş,ellerinize sağlık çıtır çıtır çok güzel olmuş...

    YanıtlaSil
  12. bol soğan salatası eşliğinde harika olur ellerine sağlık çok güzel ol

    YanıtlaSil
  13. Canım ellerine sağlık çok severim sevgiler.

    YanıtlaSil
  14. yapılır mı şimdi bu bana ciğeri nerden bulayım ben şimdi:) Bak bu harika artık facebookta. Beklerim
    http://www.facebook.com/pages/BaK-Bu-HaRiKa-DeKoRaSyOn/447201555298044

    YanıtlaSil
  15. Ciğeri çok sevemem ama bunun görüntüsü çok güzel.
    Afiyet olsunn.

    YanıtlaSil
  16. Harika görünüyor bir kere dışarıda yemiştim sizinkide harika olmuştur tadı eminim.Ciğer çok severim zaten:)
    ellerine sağlık

    YanıtlaSil

Yorum Gönder