Fındıklı Muffin

Almanca çalışmam gerek ,Bu kadar zor bir dili yıllarca kursuna gitmeme rağmen çözemedim .Daha ağzımı açtığımda  aksanımdan ,konuşmamdan ,yanlışlarımdan yabancı olduğum anlaşılıyor .Yaşadığınız ülkenin diline hakim olamadıktan sonra da hep yabancı olarak kalıyorsunuz .Her gün kendime söz veriyorum bugün Alman kanallarını izleyeceğim ,almanca kitap okuyacağım diye ama nafile .Her şeye vakit bulan ben ,Almanca dan sıkılıyorum .Bir süre sonra gürültü kirliliği gibi geliyor .
40 yaşında da yeni bir dili öğrenmek ,adapte olmak o kadar zor ki.Konuşacağım cümleyi önceden düşünmem gerek ,doğru ekleri ,fiilleri bulmam gerek .Kısacası kafa yormam lazım .Oysa Türkçe öyle mi hiç düşünmeden konuşuyorum ,hızla yazı yazabiliyorum .Gözünü sevdiğimin Türkçe'si ...
Yine de ısrarla Almanca kursuna gidiyorum ,bir üst basamağa geçmeye çalışıyorum .Yetiyor mu hayır !!!
Çocukların okullarıyla ,arkadaş çevreleriyle daha iyi ilişkiler kurabilmek için bu dili biraz daha iyi konuşmak şart.Üstelik eşimin de Almancası yok .O tüm işini iş yerinde İngilizce hallediyor .Oysa ben markette ,doktorda ,sokakta daha çok Almanlarla muhatap oluyorum .Ve mecbur konuşmak zorunda kalıyorum .
Bu kadar serzenişten sonra daha dumanı üstünde olan muffinlerimize gelelim .Ve kalan zamanda da birkaç satır Almanca kitap okuyayım .İşte tarifi,
-2 yumurta (önceden dolaptan çıkarılmış olacak )
-1 çay bardağı sıvı yağı
-2 çay bardağı şeker
-1 çay bardağı süt
-3 çay bardağı un
-1 paket kabartma tozu
-1 paket vanilya
-2 yemek kaşığı fındık kırığı
Bir tarif bu kadar mı kolay olur ?Hani derler ya beş dakika da yaptım .Aynen öyle .
İlk olarak mikser de yumurta ve şekeri iyice çırpıyoruz.
Sonra içerisine fındık hariç kalan malzemeleri ilave ediyoruz ve karıştırıyoruz .İsterseniz mikserle isterseniz el çırpıcısını kullanabilirsiniz .Son olarak fındığı ilave edip çatalla karıştırıyoruz.
Muffin kaplarına kağıtları yerleştirip ,kepçeyle kek hamurunu paylaştırıyoruz ve önceden ısıtılmış fırına veriyoruz.
180 dercede yaklaşık 20 dakika pişiriyoruz .
Kürdan testinden geçtikten sonra servise hazır demektir ..Tüm bu ölçülerden 11 adet çıktı ve ben kalıpların yaklaşık 1 cm altında kalacak kadar kek hamuru bölüştürdüm .Herkese güzel ve mutlu günler.

Yorumlar

  1. fındık keklere çok yakışır ellerine sağlık ne güzelde kabarmış..

    YanıtlaSil
  2. Çok güzel bir muffın olmuş,ellerine sağlık.Mutlu haftasonları,sevgiler:)

    YanıtlaSil
  3. muffin in her çeişidini seviyorum ayol....
    çayla harika oluyor..
    ellerine sağlık canım...
    kocaman sevgiler...

    YanıtlaSil
  4. Çok da güzel kabarmış ellerine sağlık:)

    YanıtlaSil
  5. ben bir muffin mağduru olarak bayıldım bunlara,ne güzel kabarmışlar öyle maşallah diyim n'olur n'olmaz,ellerine sağlık...inşallah en kısa zamanda şakır şakır almanca konuşursun:)

    YanıtlaSil
  6. mis mis nefis elerine sağlık canım.
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  7. :=))
    öğrencilik yıllarım almancanın sıkıntılarıyla geçtii :((
    onları hatırladım şimdi..

    sonra yıllaaar geçti,
    İngilizcem almancama bin bastı :=)))) İntikam ! :=))

    çok sevgilerrr kolaylıklar diliyorum...

    YanıtlaSil

Yorum Gönder