Güzel Günler ,Özel Günler

Keşke her günümüz özel günlerimiz gibi mutlu geçse ,Her günümüz anneler günü ,babalar günü olsa .Doğum gününün heyecanını ,yılbaşılarının coşkusu ,bayramların sevincini heran yaşasak ,hayatımızdan bizi üzen ,dertleri ,sıkıntıları bir off la yok edebilsek .

Dün güzel bir gündü miraç kandiliydi ,sevdiklerimizin ,büyüklerimizin kandilini kutladık .Sonra yine sevdiklerimizle bir araya gelerek arkadaşımızın doğum günü kutlamasını yaptık .Kurabiyelerinden ,yemeklerinden bahsettiğim arkadaşım Nurdan'ın doğum günüydü dün .Aslında doğum günü bahane diyerek dostlarını ,arkadaşlarını bir araya getirdiler.Maksat hep beraber hoşça vakit geçirmek ,sohbet etmekti .Birkaç gün önceden ne yapabileceğimizi ,neler hazırlayabileceğimizi düşündük ,sonra eşinden daha önce hiç düşünmediğimiz cazip bir teklif geldi .Döner ikram etmek .Hemen bir döner standı ayarlandı ,döner sipariş edildi .Yeşillikler hazırlandı ,kolayca 50 kişinin karnı doydu .Dönerin başına geçen hem yedi hem de ikram etti .Kayınvalidesinin de yaptığı 2 kazan pilav da fazlasıyla yetti .Her şey çok güzel ,muhabbet şahaneydi .Alman arkadaşları ,türk arkadaşları Nurdan'ın yeni yaşını kutlama  bahanesiyle yaz partisinde bir araya gelmişti .
Almanya da yaz partisi nasıl olurmuş diyenlere ise verilecek tek cevap soğuk ,yağmurlu ,rüzgarlı bir havadır .Tüm gün hiç durmayan yağan yağmur bizi ,önceden kurulan çadırların içerisinde durmaya mecbur etti .Bahçeye hazırlanan  döner masasından dönerini alan aşağıda göreceğiniz yeşil çadırların altına kaçıverdi .Soğuktan kemikleri donanlar için masaların etrafında elektrikli sobalar ,mangallar yakıldı.
Arkadaşım için çilekli şarlot pasta ve güllerle süslü şeker hamurlu yaş pasta hazırladım .Çilekli şarlot pastanın tarifini daha önce vermiştim.Yeni bir tarif deneyerek hazırladığım yaş pastam da ise bazı hatalar yaptım .Önceden gülleri hazırladım ,ağzı kapalı bir kutu da beklettim .Tarifini daha sonra vereceğim pastayı yiyenler beğendiklerini söylediler ama bana kalırsa daha iyi olabilirdi .

Tekrar arkadaşımın doğum gününü kutluyorum ,uzun ve sağlıklı bir ömür diliyorum ona .Kalbinin temizliğiyle en iyi dilekleri hakeden bir arkadaş ,bir eş ,bir anne o ...

Ve gelelim bugün ki güzel ve mutlu günümüze hayatımız da güvenle yol almamızı sağlayan ,başımızı dayadığımız ilk omuz ,sırtımızı yasladığımız güvenli dağlarımızın günlerine .Babalarımızın  sessiz ,şatafatsız  günlerine .Yıllardır babamdan uzakta kutladım ben babalar gününü ,bir telefonla geçiştirdim sevgili babamın babalar gününü .Kızlarımın babasına ise bu kadar iyi ,sıcak ,güvenli bir baba olduğu için hep müteşekkir oldum .
Evlatları da babalarını unutmadılar bugün .Kızım haftalar öncesinden babasına özel bir klıp hazırladı .İçerisin de bebeklikten beri babasıyla ,resimlerinin olduğu güzel bir müzik eşliğinde duygusal bir klip .Maalesef klibi burada yayınlayamayacağım .Sabah kahvaltısını tepsiye hazırlayarak ,babalarını yatakta öperek uyandırdılar .Yağ da yumurta hazırlamak isterken ,yağ yerine bolca sirke koymuş kızım tavaya .Yağ da yumurta olmuş ,sirkede yumurta .Sevgili babası da gıkını çıkartmadan o yumurtayı yedi ve "ellerine sağlık kızım" dedi ya ...Nasıl ödenir babaların hakkı?



Hatalar yaptığım süslü güllü pastam.



Arkadaşımın bahçesinden bir köşe..




Yağmurdan kaçmak isteyenlerin sığınacağı yerler ,maalesef döner bölümünün fotoğrafını çekmemişim .Arkadaşlarımızın ,ortalıkta koşturan yaklaşık 15 çocuğun fotoğrafları da yok blogta .Bu bölümler özel kalsın .





Görüntüsü güzel ,servisi zor çilekli şarlot pasta .


Yorumlar

  1. hayırlı kandiller canım, pastan çok güzel olmuş:)
    ne güzel bir mekan bayıldım...
    evet ne baba nede anne hakkı ödenmez canım...

    YanıtlaSil
  2. sagol canim.gercekten arkadasimin bahcesi cok guzel.ne demisler bakarsan bag olur bakmazsan dag olur.onlarda dagi ,bag yapmislar resmen.

    YanıtlaSil
  3. CANIM ARKADASIM hakkimda oyle guzel seyler yazmissinki ne diyecegimi bilemiyorum tesekkur ederim,ama cok mutevazi davranmissin kendine birincisi tek kelimeyle pastalar harikaydigozumuzude karnimizida doyurdu, ikincisi hakikatten yas gunu partim harikaydi cunki beni prenses gibi hissettirmek icin elinden geleni yapan iki can arkadaslarim ve esleri olmasaydi bu parti bu kadar harika olurmuydu 50 kisiye hizmet etmekte herkesin harci degil degilmi coooookkk tesekkur ederim iyiki varsiniz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tekrar nice yaslara artik seni yasli bayan diyerek kizdirabiliriz.40 a yaklastin nede olsa.pastalar icinde afiyet seker bal olsun.

      Sil
  4. Yağmur ve soğukta olsa anlaşılan o ki çok güzel bir gün geçirmişsiniz.Pastalar güzel görünüyor,ellerinize sağlık:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. soguk ve yagmur keyfimizi kaciramadi.muhabbet guzel olunca herkesin nesesi yerindeydi.

      Sil
  5. ne yağmuru, ne rüzgarı biz yanıyoruz buralarda sıcaktan. yazıyı okurken birazcık serinledim:)) arkadaşınızın yeni yaşı kutlu olsun.
    sirkeli yumurta hiç düşünemedim tadını:)) ama eşinizin bu durumu anlayışla karşılamasını takdir ettim:)
    sevgiyle kalın

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ee baba olmak kolay degil yeri geliyor sirkeli yumurta yiyor yeri geliyor birileri kafasina oyuncak firlatiyor.

      Sil
  6. çocuklar için herşeye değer, kızının elinden sirkeli yumurta yemek bal gibi gelmiştir. Pastanın renkleri çok güzel olmuş...ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. gercekten babasi yedi bitirdi yumuryayi hicbirsey soylemedi.taaa ki ben sirkeyi tavanin yaninda bulana kadar.olsun kizim yapmis ne olsa yeriz dedi.

      Sil
  7. pastalar tek kelimeyle muhteşem, bahçe ayrıntıları şahane.
    sevgidir tüm bunları yaptıran, başka bir şey tetikleyemez.
    bayıldım!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bahceleriyle cok zaman geciriyor arkadasim ve esi.dekorasyonu,bakimi,temizligi ciddi anlamda saatlerini harciyorlat orada.

      Sil
  8. canım pastan harika görünüyor...
    ellerine sağlık...
    kocaman sevgiler...

    YanıtlaSil
  9. Sarlot pasta nin goruntusu cok guzel ama galiba yapimida zor onun :( Bu arada dogum gunu pastasi enfes gozukuyor bravo:)) Cok guzel bir gun gecirmissiniz..arkadaslarla dostlarla aile ile..ve sirkeli yumurtada harika imis :)) sevgiler

    YanıtlaSil
  10. Harika bir dostluk örneğiyle harika bir kutlama olmuş:)
    Nuran hanıma mutlu yıllar dilerken.Senin de ellerine sağlık diyorum:)
    Sen beğenmesen de pasta nefis görünüyor canım:)
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  11. HERŞEY HARİKA CANIM.
    NERELERDESİN.....
    PASTALAR MÜKEMMEL...
    BAHÇE SÜPER...

    YanıtlaSil
  12. Hepsi için ellerine sağlık...

    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  13. Pastan göz kamaştıryor ne güzel bir görüntü Tadı da eminim nefistir.
    Ellerine sağlık

    YanıtlaSil

Yorum Gönder