Midyeli Makarna

Belçika'ya yolu düşenler bilirler ,Brüksel'in midyeleri pek meşhurdur .Bizim çiçek pasajı gibi bir sokakta karşılıklı midye restaurantları yer alır .Önlerinde ki  tezgahlar da envai çeşit midye bulunur ,istediğiniz midyeyi seçersiniz ,masanız da beklemeye başlarsınız ,beklersiniz ,beklersiniz ve bir saat sonra koca bir tencere de bir avuç haşlanmış midyeniz gelir .Ben bunu nasıl yemeyi başaracağım diye düşünürken ,midenizin gurultusunu bastırmak için bir dilim ekmek ararsınız .O da yok ...Bulabildiğiniz tek karbonhidrat olan patates kızartmasına bolca ketçap dökerek açlığımızı yatıştırırsınız .
O tezgahlar da  bulunan midyeleri ben denizde görsem çığlık çığlığa kaçarım  bu nasıl bir iştahtır ki her bir çeşit midyeyi ,deniz ürününü severek  yiyorlar .Saygı duymak lazım ,Her çeşit minik salyangozlar ,kum midyeleri ,adını sanını bilmediğim deniz kenarında gördüğüm kabuklu tüm hayvanlar ....
Tarif bana ait değil ,Eşim tüm  malzemeleri Hollanda' dan aldı ve kendi elleriyle pişirdi .Tadına gelince gözünüzü kapatıp yediğiniz de ve midyelere takılıp kalmadığınız da çok güzeldi .İşte yapılışı ,
-1 paket makarna
-yarım paket çiğ krema
-2 yemek kaşığı tartar sosu
-2 yemek kaşığı zeytinyağı
-1 paket hazır soyulmuş midye (yaklaşık 250 gr)
-1 diş sarımsak
-2 dal taze fesleğen
Makarnayı  biraz diri kalacak şekilde haşlayarak ,suyunu süzüyoruz .
Ayrı bir tava da  sarımsak ve zeytinyağı kavrulur .İçerisine tartar sosu ve krema konularak ,bir süre karıştırılır.Altını kapatırken ,ince doğranmış fesleğen ,tuz ,biraz karabiber eklenir .Böylece sosu hazırlanmış olur .
Makarna servis tabağına alındıktan sonra üzerine sosu ilave edilir .Afiyet olsun .

Yorumlar

  1. değişik bir tarifmiş canım.denemedim ama çok güzel görünüyor.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
  2. çok çok değişik bir tarif ama görüntü süper eline sağlık

    YanıtlaSil
  3. midiye yemedim,tatmam için de cesaretim yok,ama aferim eşine ,ellerine sağılık,tabi seninde ,yazmak yapmaktan daha zor .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. cocuklar bu goruntuyu kabullenemediler.ama buyuk kizim babasinin yolunda oda alisiyor.yeni tatlara.

      Sil
  4. hiç midye yemedim yemeyide düşünmedim nedense,ama size afiyet olsun canım..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bosver ,cok buyuk kayip sayilmaz.yemesende olur .

      Sil
  5. Balık dışında ki,deniz mahsullerini yemeyen gurupdayım:)
    Ellerine sağlık,size afiyet olsun:)
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bende yillarca yemedim.taa ki evlenene kadar esim yeni tatlara cok merakli dogal olarak bende alistim ondan.

      Sil
  6. İyiki eşim blog alemine pek hevesli değil yoksa bana hergün neler yaptırır neler,herhalde en başta da bu leziz görünümlü midyeli makarna gelir...(ben onun için aldım tarifini)
    ellerine sağlık,
    sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. benim esimde bize.yakinda rakip olacak bu gidisle.benden merakli yemek yapmaya.

      Sil
  7. eskiden çok yerdim artık yıyemıyorum midyeyi ..damak tadımmı değişti midemmi almıyor bilemiyorum..bu tarifi midye yerine baska şeylerlede deneyebiliriz..ellerinize sağlık
    bundan sonra izleyicinizim:)
    bende bloguma beklerim
    http://sevilindenizi.blogspot.com/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. zamanla damak tadi degisiyor insanin.bende eskiden balik bile yemezdim.

      Sil
  8. Oyoyoyyy... Cok Guzel gorunuyor eline saglik hayatim bende de pilavi var bugun pisti olduk yani:)) sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  9. Midyeyi severim ama içine bakınca sevgim azalıyor:)))
    ellerine sağlık canım sevgilerimle.

    YanıtlaSil
  10. alışılagelmiş deniz ürünleri dışındakilere pek sıcak bakamıyorum,gayet güzel görünüyor aslında,göz görmeyince gönül katlanır hesabı gözümü kapatıp yiyebilirim :)size afiyet olsun...

    YanıtlaSil
  11. ellerine emeklerine sağlık canım...
    güzel bir alternatif...
    kocaman sevgiler...

    YanıtlaSil
  12. deniz ürünleri ile süper olmuş, ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  13. harika görünüyor canım ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil
  14. Makarnaya zaten dayanamam,midyeyide severim,eline sağlık...

    YanıtlaSil

Yorum Gönder